روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 37618
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 01 بهمن 1401 - 16:47 | | ارسال توسط :

تور جهانی تنیس جوانان در کیش آغاز شد

تور جهانی تنیس جوانان با حضور ۱۲۰ ورزشکار از ۶ کشور در جزیره کیش آغاز شد.
تور جهانی تنیس جوانان در کیش آغاز شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، تور جهانی تنیس جوانان به عنوان اولین رویداد بین‌المللی فدراسیون تنیس در سال ۲۰۲۳ از امروز شنبه در جزیره کیش آغاز شد که در آن ۱۲۰ ورزشکار برای کسب برترین رتبه ها با هم رقابت می کنند.

این مسابقات در سطح ۴ و در رده سنی زیر ۱۸ سال و طی ۲ هفته از یکم تا ۱۴ بهمن در زمین‌های تنیس دهکده ورزشی المپیک‌ کیش با حضور ورزشکارانی از کشورهای لهستان، مجارستان، ترکیه، روسیه، هند و ایران برگزار می شود.

رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش در حاشیه آغاز این مسابقات اظهار کرد: در روزهای اول و دوم ۳۲ تنیسور پسر و ۱۸ تنیسور دختر در قالب رقابت های مقدماتی برای حضور در جدول اصلی باهم رقابت می کنند.

عزیز الله فرضی پور با بیان اینکه ملیت تنیسورهای پسر از ایران و ترکیه بوده و دختران تنیسور نیز ایرانی هستند، افزود: ورزشکاران سایر کشورها نیز به مرور در حال ورود به جزیره هستند تا عصر روز دوشنبه قرعه کشی مسابقات انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده بین فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره در سال جاری میزبان مسابقات مختلفی ملی و بین المللی با حضور حدود یک هزار ورزشکار است.

فرضی پور یادآور شد: بعد از تور جهانی تنیس، جام حذفی بانوان از ۱۴ تا ۲۳ بهمن، لیگ تنیس ساحلی از ۱۹ تا ۲۳ بهمن، جام حذفی آقایان از ۲۴ بهمن تا هشت اسفند، مسابقات بین المللی پیشکسوتان از ۶ تا ۱۳ اسفند و تور جهانی مردان (فیوچرز) نیز از ۱۳ تا ۲۷ اسفند در جزیره کیش برگزار می شود.

وی افزود: جزیره کیش دارای دومین مجموعه تنیس کشور است که شامل ۱۴ زمین تنیس کورت، زمین های تنیس ساحلی و یک استادیوم تنیس است.

براساس تفاهم نامه همکاری مشترک بین فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری ۱۲ رویداد بزرگ ملی و بین المللی تنیس از نیمه شهریورماه تا پایان سال جاری با حضور گسترده جامعه تنیس کشور در سطح ملی و تنیسورهای مطرح بین المللی در قالب رویداد جزیره تنیس در کیش برنامه ریزی شده است.

تاکنون چهار رویداد شامل رقابت‌های قهرمانی مسابقات رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال پسران و دختران، تور تنیس زیر ۱۴ سال و زیر ۱۶ سال آسیا برگزار شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.