روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 10669
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 15 آذر 1399 - 7:02 | | ارسال توسط :

دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش و میکامال تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

در راستای بهره گیری از نیروی کار آموزش دیده در پروژه میکامال، دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش و مجموعه میکاراد تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

در راستای بهره گیری از نیروی کار آموزش دیده در پروژه میکامال، دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش و مجموعه میکاراد تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، نادرکشتکار مدیرعامل مجموعه میکامال نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه میان شرکت میکامال و دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش با تاکید بر اهمیت بهره گیری از نیروهای ماهر، کارآمد و آموزش دیده در مجموعه میکامال اظهار کرد: براساس ضرورت های مورد نیاز در طراحی و ساختمان میکامال و استدلال های هیئت مدیره، ایجاد ظرفیت های آموزشی برای افرادی که در این مجموعه قرار است مشغول به کار شوند از اولویت های این مجموعه تشخیص داده شد.

وی افزود: براین اساس و در راستای ایجاد فرصت های آموزشی و بهره گیری از نیروی کارآموزش دیده و ماهر  تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش صورت می گیرد.

کشتکار با اشاره به اینکه، افراد برای اشتغال نیاز به ارائه مدارک بهداشتی و سوء سابقه دارند اما به مهارت و آموزش های گذرانده شده در راستای شغل مورد نظر این افراد توجهی نمی شود افزود: با توجه به اینکه بسیاری از افرادی جویای کار در کیش از افراد مهاجر هستند مهارت های شغلی لازم را ندارند و انعکاس این عدم مهارت در سرویس و خدمات دهی به گردشگران نمود پیدا می کند و تمام تلاش ها و زحمات افراد دلسوز و مسئولان در ایجاد برندها در طی سال ها به سادگی به هدر می رود.

وی با بیان اینکه مجموعه میکامال در آینده ای نزدیک به بهره برداری کامل خواهد رسید و در آغاز راه نیاز به جذب نیروی زیادی دارد تاکید کرد: با توجه به عظمت پروژه میکامال و اینکه بسیاری از آمارها را به خود اختصاص می دهد مانند استفاده ۱۰ درصد از برق جزیره یا جذب ۱۰ درصد از جمعیت ساکن کیش به عنوان نیروی کار، نیاز است تا با ایجاد فرصت های آموزشی و مهارتی برای جوانان و افرادی که در آینده جذب این مجموعه می شوند، آینده نگری در این حوزه صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت میکامال با بیان اینکه برخی رشته هایی که در این مجموعه مورد نیاز است باید تدوین شود ابراز داشت: این مجموعه و مشاغل ایجاد شده در آن در درجه اول متعلق به جوانان و ساکنان جزیره کیش است که در صورت گرفتن مدرک و کسب مهارت مورد نیاز، بتوانند از این فرصت ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر ادامه روند همکاری میکامال با دانشگاه های کیش در قالب تفاهم نامه های آموزشی- پژوهشی اظهار کرد: این تفاهم نامه ها امتیازی است برای دانشگاه ای کیش که خود را مجهز کنند و پارامترهای مناسبی است برای میکامال تا نیروهای خود را از میان افراد تحصیل کرده، ماهر و توانمند برگزینند.

کشتکار در رابطه با ایجاد فرصت استانداردسازی آموزش در دانشگاه علمی کاربردی برای نیروهای مورد نیاز این مجموعه خاطر نشان کرد: نیروهای ماهری که صلاحیت های علمی و عملی در دانشگاه جامع علمی کاربردی را آموخته باشند و نیاز به آموزش های علمی بین المللی در راستای انجام مسئولیت های محوله داشته باشند با هزینه این مجموعه برای دریافت آموزش ها و مهارت های بیشتر و همراه با استانداردهای بین المللی به کشورهای طرف قرارداد با دانشگاه های طرف قرار داد اعزام خواهند شد.

به گفته مدیرعامل مجموعه میکا، این مجموعه درآینده ای نزدیک فعالیت های رسمی خود را آغاز خواهد کرد و در این راستا از ۱۵ دی ماه تحویل غرفه ها به مالکان و بهره برداران آغاز خواهدشد و این افراد تا ۶ ماه فرصت دارند تا بهره برداری از این اماکن را اجرایی کنند.

مهدی فلاحتی مروست رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور متولی آموزش مهارتی است افزود: با توجه به اینکه کشور نیاز به افراد ماهر، تکنیسین و کارآمد داشته و دانشگاه جامع علمی کاربردی رسالت سنگینی در حوزه آموزش های مهارتی در کشور دارد این مرکز در تعامل با مجموعه میکامال به عنوان یک پروژه ماندگار و اثر گذار در اقتصاد جزیره کیش اقدام به انعقاد تفاهم نامه ای در راستای تربیت نیروی های ماهر و آموزش دیده مورد نیاز این مرکز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چشم انداز مجموعه میکا ترسیم چهره ای شایسته از ایران مدرن در کشور و جهان است افزود: امیدواریم که دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش در تحقق این چشم انداز نقش کوچکی داشته باشد.

فلاحتی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی، پویایی این مرکز در ایجاد رشته های جدید و شغل محور است بیان کرد: این پویایی قابلیت خوبی است برای مجموعه هایی مانند میکا که در مشاغل مورد نیاز از افراد ماهر و توانمند در حوزه مشاغل مورد نیاز پس از آموزش های لازم در رشته های تدوین شده جدید استفاده کنند.

وی ادامه داد: داشتن صلاحیت های شغلی و حرفه ای یکی از محورهای مهمی است که در جذب نیروی کار مطرح است و با انعقاد این تفاهم نامه میان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کیش و مجموعه میکامال افراد مورد نیاز این مجموعه پس از آموزش و سنجش صلاحیتهای حرفه ای می توانند وارد مجموعه شده و در رشته مورد نظر مشغول به فعالیت شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای آموزش رشته های مورد نیاز مجموعه میکامال و دیگر رشته هایی که در این دانشگاه تدوین خواهد شد افزود: با توجه به اینکه رشته های این دانشگاه شغل محور است در بسیاری از موارد و برای رشته هایی که با محدودیت های شغلی مواجه است از ظرفیت کارگاه ها و آزمایشگاه های خارج از دانشگاه مانند کارگاه آسانسور و پله برقی استفاده می شود.

وی همچنین در رابطه با استاندارسازی آموزشی که یکی از مهمترین درخواست های مدیران مجموعه میکامال است نیز متذکر شد: این مرکز با برترین اساتید خبره مهارتی کشور در ارتباط است و از ظرفیت های تمامی اساتید توانمند در حوزه آموزش های علمی و مهارتی استفاده می کند و در این رابطه نیز در حال انعقاد تفاهم نامه ای با کشور آلمان است تا از توانایی های آموزشی مهارتی این کشور در راستای آموزش های استاندارد بین المللی بهره مند شود.

خانم بحرینی مدیرعامل شرکت میکاراد که زیرمجموعه شرکت میکامال بوده و مسئولیت تربیت نیروهای ماهر و آموزش دیده این مجموعه را برعهده دارد در این نشست با بیان اینکه استفاده از نیروی کار ماهر و آموزش دیده یکی از دغدغه های مدیران است افزود: شرکت میکاراد با هدف رفع این دغدغه و تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز این مجموعه تاسیس شده است و در این رابطه اقدام به انعقاد تفاهم نامه به دانشگاه جامع علمی کاربردی و در آینده با دیگر دانشگاه های جزیره کیش می کند.

وی با اشاره به بخشی از بندهای این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی مشترک، ایجاد رشته های جدید و تربیت افراد ماهر مورد نیاز مجموعه میکا، تعریف پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل اساتید و استفاده از ظرفیت های میکا برای دانشجویان و اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.