روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 37175
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 15 دی 1401 - 12:07 | | ارسال توسط :

مسکو: ایتالیا نمی‌تواند میانجی در بحران اوکراین باشد

مسکو، رم را برای میانجی‌گری در بحران اوکراین واجد شرایط نمی‌داند.
مسکو: ایتالیا نمی‌تواند میانجی در بحران اوکراین باشد

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ابتکار نخست وزیر ایتالیا جورجیا ملونی گفت: ایتالیا نمی‌تواند در درگیری‌های جاری بین مسکو و کی‌یف میانجی شود. شنیدن پیشنهادهای میانجی‌گری از سوی کشورهایی که از همان آغاز عملیات نظامی در اوکراین موضع ضدروسی صریح و کاملاً تهاجمی اتخاذ کرده‌اند برای ما عجیب است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: رم از جمله کشورهایی بود که آشکارا از کی‌یف حمایت می‌کرد و به طور مکرر «گستره وسیعی از تسلیحات» را با مین‌های ضد نفر به اوکراین عرضه می‌کرد.

وی افزود که این اقدامات بی پروا تنها تعداد تلفات از جمله در میان غیرنظامیان را چند برابر می کند و پایان درگیری را به تاخیر می‌اندازد. زاخارووا هشدار داد که ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین همچنین می‌تواند حامیان کی یف در ناتو را در معرض خطر درگیری مستقیم در درگیری نظامی با روسیه قرار دهد.

او خاطرنشان کرد، با این حال، حامیان مالی اوکراین ظاهراً برنامه‌ای برای توقف تحویل سلاح ندارند و فقط می‌خواهند آنها را افزایش دهند. این مقام اظهار داشت: «با توجه به مواضع و دستور کار ایتالیا بدیهی است که نمی توانیم آن را یک «میانجی صادق» یا یک تضمین کننده بالقوه روند صلح در نظر بگیریم.

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه سپس از «شبه صلح‌جویان اروپایی» خواست تا مسلح سازی کی‌یف را متوقف کنند و به جای آن بر کار روی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تمرکز کنند، کسی که به گفته زاخارووا، بارها «نفی کامل» گزینه‌های حل‌وفصل صلح را ابراز کرده است.

ملونی در سخنرانی پایان سال خود گفت که قبلاً به زلنسکی درباره آمادگی رم برای “تضمین توافقنامه صلح احتمالی” و “کمک به” روند بالقوه صلح پیشنهاد داده است. در همان زمان، او “حمایت مستمر از اوکراین” را “شرط اساسی” برای هر گونه روند صلح خواند و از برنامه‌های خود برای بازدید از کی‌یف قبل از پایان فوریه خبر داد.

مسکو بارها پیشنهاد از سرگیری مذاکرات صلح را که در بهار متوقف شد، داده است و گفته است که در صورت تحقق شرایط خاص روسیه درگیری‌ها ظرف  یک روز پایان می‌یابد. دولت اوکراین این پیشنهاد را رد کرده و زلنسکی فرمانی را امضا کرد که هر گونه مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ممنوع می کند. در اواسط دسامبر، کی‌یف با «فرمول صلح» خود از روسیه خواست تمام سرزمین‌هایی را که کی‌یف از آن خود می‌داند، تسلیم کند. مسکو به این طرح واکنش نشان داد و گفت که اوکراین باید «واقعیت‌های جدید» را در نظر بگیرد، مانند رأی چهار منطقه سابق اوکراین به پیوستن به روسیه در پاییز گذشته و کریمه که در سال ۲۰۱۴ همین کار را انجام داد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.