روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 50162
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1403 - 18:00 | | ارسال توسط :
با امضای قرارداد سرمایه‌گذاری هند در بندر شهید بهشتی محقق شد؛

آغاز فصل جدیدی از روابط ایران و هند در چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی را نتیجه اراده وزیر راه و شهرسازی و همتای هندی و آغاز فصل همکاری بسیار ارزنده بین ۲ کشور برشمرد.
آغاز فصل جدیدی از روابط ایران و هند در چابهار

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«علی‌اکبر صفایی» امروز (دوشنبه) در آیین تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «سارباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند برگزار شد، اظهار داشت: اراده مقامات ارشد ۲ کشور بر این قرار بود که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دریایی و بندری به نتیجه برسد.

وی افزود: این اراده با دستورات و پشتیبانی هر ۲ وزیر و کار شبانه روزی هیات همراه ۲ وزیر منجر به تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند شد.

صفایی یادآور شد: این قرارداد سرمایه‌گذاری، آغاز فصل همکاری بسیار ارزنده به منظور تامین مالی از طرف دولت هند برای وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مصداق بسیار مهم برای انجام کار اجرایی واقعی با کشورهای همسایه به‌ویژه کشور هند است.

امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مراسمی با حضور «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی ایران و «سارباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند، قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار توسط شرکت IPGL هند، امضا شد.

امضای این قرارداد، نقطه عطفی در همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه و منطقه‌ای ۲ کشور و همچنین تسهیل همکاری‌های راهبردی بین ایران و هند محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، از اهداف کلان انعقاد این قرارداد که در نتیجه مذاکرات کارشناسی و تخصصی گروه کاری مشترک حاصل شده، می‌توان به تشریک مساعی طرفین در عملیاتی کردن اهداف موافقتنامه بین‌المللی حمل و نقل در کریدور شمال- جنوب، موافقتنامه ترانزیتی سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان با محوریت بندر چابهار و توسعه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقل چند وجهی بین ایران و هند در منطقه آسیای مرکزی در چارچوب اهداف همکاری‌های راهبردی هند و آسیای مرکزی اشاره کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.