روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 20 September , 2024
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 17 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 5418
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 15 مرداد 1399 - 14:00 | | ارسال توسط :
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش:

اجازه نخواهیم داد مصالح غیراستاندارد وارد جزیره کیش شود

نخستین گردهمایی کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به جزیره کیش با حضور معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از تولید کنندگان و وارد کنندگان مصالح ساختمانی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
اجازه نخواهیم داد مصالح غیراستاندارد وارد جزیره کیش شود

نخستین گردهمایی کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به جزیره کیش با حضور معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از تولید کنندگان و وارد کنندگان مصالح ساختمانی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش روزنامه  اخبار کیش، مصطفی خانزادی در نشستی که با حضور رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه شریف، جمعی از مدیران سازمان، رئیس اداره استاندارد کیش و تعدادی از تولید کنندگان و وارد کنندگان مصالح ساختمانی در جزیره کیش برگزار شد با اشاره به اهمیت بهره گیری از مصالح استاندارد در احداث سازه های ساختمانی اظهار کرد: اهمیت استاندارد بودن مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز حتی بیش از دارو است زیرا یک داروی استاندارد شاید به یک یا چند نفر آسیب برساند اما عدم استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان ها در مواردی مانند بروز سیل، زلزله و آتش سوزی می تواند جان تعداد بیشماری از انسان ها را در خطر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه سه عامل بسیار مهم در پروژه های عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد افزود: سه عامل کیفیت، هزینه و زمان در ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش توضیح داد: عامل کیفیت از عوامل مهمی است که با  استاندارد سازی مصالح مورد استفاده در ساختمان محقق می شود.

وی ادامه داد: عامل زمان نیز یکی از عوامل مهم است که بی تردید عامل کیفیت و استاندارد سازی نیز در آن از اهمیت بالایی برخورد است زیرا اگر مصالح مورد استفاده از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نباشند در عامل زمان تاثیر گذار بوده و موجب طولانی تر شدن مسیر اتمام پروژه خواهند شد.

خانزادی با اشاره به اینکه عدم رعایت های اصول استاندارد در به کار گیری مصالح هزینه ها را بالاتر می برد و استفاده از مصالح بی کیفیت نه تنها کاهش هزینه ها را در پی ندارد بلکه به دلیل فرسودگی سریعتر هزینه ها را چند برابر می کند تاکید کرد: عامل چهارم و مهمی که امروزه در دنیا مطرح است عامل رضایتمندی است که اگر وجود نداشته باشد تمامی عوامل یاد شده را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با تصریح بر اینکه برگزاری این جلسه یک شعار نیست و در صدد هستیم تا استفاده از مصالح استاندارد به عنوان یک اصل و یک فرهنگ در جزیره کیش عملیاتی شود افزود: ما به دنبال این هستیم که کسی به فکر وارد کردن مصالح بی کیفیت و گرفتن مجوز استفاده از آن با اصرار نباشد زیرا هم اکنون در جزیره کیش بسیار از پروژه های نیمه تمام به واسطه مصالح بی کیفیت دچار مشکل شدهه اند و به سادگی سرمایه های آن ها در معرض نابودی قرار گرفته است.

معاون عمرانی و زیربنایی جزیره کیش با تاکید بر اینکه ما در اجرای این طرح بسیار جدی هستیم افزود: گاه دیده می شود که هزینه تعمیرات برخی پروژه درجزیره کیش بسیار بالاتر از ساخت مجدد آن است مانند مخزن بزرگ آب در جزیره کیش که سال ها پیش ساخته و چندین بار برای راه اندازی و تعمیرات آن هزینه شده اما همچنان تلاش ها برای بهره برداری از آن بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی مصالحی که در ساختمان های جزیره کیش به کار گرفته شده غیراستاندارد است به ویژه در ساختمان ها و سازه هایی که توسط بخش دولتی ساخته شده است تصریح کرد: از این پس ورود تمامی مصالح ساختمانی به کیش کنترل و نظارت شده و اجازه نخواهیم داد مصالح غیر استاندارد وارد جزیره کیش شود.

خانزادی با اشاره به تدوین شیوه نامه هایی در این رابطه و عملیاتی شدن مراحل استاندارد سازی مصالح ساختمانی ورودی به جزیره و تولید شده در جزیره کیش از ابتدای شهریور ماه افزود: تمامی کسانی که در این عرصه در جزیره کیش فعالیت می کنند باید هزینه های آزمایشگاه را به هزینه های ساخت و ساز خود در قرار دادها اضافه کنند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شریف در جزیره یش به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان در نظر گرفته شده است افزود: تمامی مصالح ساختمانی مورد استفاده در جزیره کیش باید تاییدیده استاندارد از آزمایشگاه را دریافت کنند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با توصیه دریافت استانداردهای لازم به وارد کنندگان و تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که از مصالح ساختمانی به رئیس اداره استاندارد جزیره کیش نیز تاکید کرد که حتی در موارد و مصالح غیر بنیادی و پایه نیز اجازه ورود و استفاده بدون دریافت استانداردهای لازم را ندهند.

وی با بیان اینکه اصل در جزیره کیش برندسازی است خاطر نشان کرد: در تمام سازه ها باید به دنبال استاندارد سازی باشیم.

علی سلک غفاری رئیس دانشگاه پردیس کیش نیز در این نشست با اشاره به قدمت و استواری سازه هایی که در حدود ۷۰ سال پیش در جزیره کیش ساخته شده اند به بی کیفیت بودن بسیاری از سازه های جدید در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: با استاندارد سازی و نظارت بر حسن انجام خدمات ساخت و ساز در کیش می توان عمر مفید ساختمان ها را افزایش داد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.