روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 1788
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1399 - 19:35 | | ارسال توسط :
یک متخصص طب ایرانی:

از نوشیدن آب و مایعات سرد موقع افطار پرهیز کنید

متخصص طب ایرانی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: یکی از شیوه های اشتباه شروع افطاری در ایام روزه داری، خوردن حجم زیادی از مایعات سرد در ابتدای افطار است که این رفتار خصوصا در افراد گرم مزاج، جوانان و افرادی که در طول روز عطش زیادی را تحمل کردند یا فعالیت زیادی داشته اند که منجر به تشنگی بیش از حد به آنها شده بیشتر صدق میکند.
از نوشیدن آب و مایعات سرد  موقع افطار پرهیز کنید

متخصص طب ایرانی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: یکی از شیوه های اشتباه شروع افطاری در ایام روزه داری، خوردن حجم زیادی از مایعات سرد در ابتدای افطار است که این رفتار خصوصا در افراد گرم مزاج، جوانان و افرادی که در طول روز عطش زیادی را تحمل کردند یا فعالیت زیادی داشته اند که منجر به تشنگی بیش از حد به آنها شده بیشتر صدق میکند. به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، دکتر مرتضی مجاهدی اظهار کرد: این افراد در ابتدای شروع افطار ممکن است چند لیوان آب یا دیگر مایعات سرد میل کنند که از دیدگاه طب ایرانی به شدت برای سلامت معده و حتی کبد و کل بدن مضر است. وی تصریح کرد: نوشیدنی سرد خصوصا به صورت ناشتا بسیار مضر خواهد بود. متخصص طب ایرانی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: مطالعات جدید هم نشان میدهند که نوشیدن آب سرد در ایجاد بیماریهای معده، گوارشی و حتی کبد چرب هم دخیل است. مجاهدی ادامه داد: برای شروع افطاری از مصرف آب سرد و مایعات سرد اجتناب کنید. وی یادآور شد: سرد شدن معده به دنبال مصرف مایعات سرد سبب آسیب به فرآیند هضم غذای خورده شده میشود و به دنبال آن مشکلات گوارشی و بیماری های معده ایجاد خواهد شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.