روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 3 July , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ - 27 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50640
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی, استان, بیمارستان, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 11 تیر 1403 - 18:38 | | ارسال توسط :

اهمیت بهسازی محیط برای مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: بهسازی و پایش محیط برای مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس اهمیت زیادی دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در جمع کارکنان بندرگاه کیش با اشاره به اهمیت آموزش و آگاه سازی جامعه در مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس، گفت: فرودگاه‌ها و بنادر با توجه به […]

اهمیت بهسازی محیط برای مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: بهسازی و پایش محیط برای مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در جمع کارکنان بندرگاه کیش با اشاره به اهمیت آموزش و آگاه سازی جامعه در مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس، گفت: فرودگاه‌ها و بنادر با توجه به آمار تردد بالای مسافر و کالا از مهمترین نقاطی هستند که در معرض خطر شیوع بیماری‌های منتقله پشه آئدس قرار دارند.

او گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران و کارکنان فرودگاه و بنادر و راه‌های پیشگیری، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

احمدی با اشاره به مسئولیت اجتماعی افراد در خصوص آگاهی بخشی و مقابله با رشد و تکثیر پشه آئدس، خاطرنشان کرد: پشه آئدس و تب دانگ می‌توانند آسیب‌های جانی و مالی قابل توجهی به جوامع وارد کنند و به همین دلیل آموزش و اطلاع رسانی با اهمیت است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، افزود: بیماری ویروسی تب دانگ با پشه آئدس منتقل می‌شود و می‌تواند علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی و درد مفصلی ایجاد کند و در موارد شدید، می‌تواند منجر به خونریزی داخلی و مرگ فرد مبتلا شود.

احمدی، بستر‌های آب‌های راکد و شیرین مانند حوض، سطل و لاستیک‌های دور انداخته شده را بهترین مکان تخم گذاری و تکثیر پشه آئدس برشمرد و افزود: با جمع آوری و خالی کردن ظروف در محوطه‌های مسکونی و جلوگیری از راکد ماندن آب در زیر کولر‌ها می‌توانیم نسبت به مقابله با پشه آئدس اقدام کنیم.

او با اشاره به استفاده از حشره کش‌ها یا توری‌های پشه برای محافظت فرد در برابر نیش پشه ها، گفت: ساکنان و گردشکران با مشاهده علائم بیماری، به اولین پزشک مراجعه کنند.

مدیر کل بنادر کیش نیز با تقدیر از اقدامات مرکز بهداشت کیش در راستای آموزش و اطلاع رسانی مقابله با پشه آئدس بر رعایت آموزش‌ها در حوزه بندرگاه تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در جلوگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس و پیشگیری از اپیدمی خواهد داشت.

داریوش حامد خواه گفت: همکاری و تعهد افراد و افزایش آگاهی و اقدامات پیشگیرانه ساده، می‌تواند محیطی سالم و امن را فراهم کند.

توزیع بروشور‌های اطلاع رسانی با موضوع تب دانگ و ارائه نکاتی آموزشی و بهسازی محیط و روش‌های پیشگیری از تکثیر آئدس برای کارکنان بندرگاه کیش انجام شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.