روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 5813
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 25 مرداد 1399 - 10:35 | | ارسال توسط :
باهدف گسترش فعالیت های بین المللی؛

تفاهم نامه همکاری بین دو پردیس دانشگاهی در کیش صورت گرفت

تفاهم نامه همکاری با هدف گسترش فعالیت های بین المللی بین دو دانشگاه پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به امضاء رسید.
تفاهم نامه همکاری بین دو پردیس دانشگاهی در کیش صورت گرفت

تفاهم نامه همکاری با هدف گسترش فعالیت های بین المللی بین دو دانشگاه پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به امضاء رسید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در این مراسم که با حضور روسای دو دانشگاه، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، نماینده سازمان سنجش در کیش و جمعی از اصحاب رسانه به امضاء رسید، علی مقدس زاده با اشاره به اینکه وجه تمایز میان دانشگاه ها به عنوان مجامع علمی کشور با دیگر جوامع وجود دارد این است که جامعه علمی همواره در کلیه امور پیشتاز بوده اند اظهار کرد: برای اینکه بدانیم در ۶ ماه تا یکسال آینده در کشور با چه پدیده ای روبرو هستیم باید به شرایط دانشگاه ها توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تفاهم دو ظرفیت پزشکی و صنعتی و آمیخته شدن این حوزه علمی می تواند رویدادهای خوبی را رقم بزند افزود: اختصاص هر اعتباری در راستای رونق فضاهای علمی در دانشگاه ها یک سرمایه به شمار می رود نه هزینه.

مقدس زاده با تاکید بر اینکه در سطح کلان کشور هم اگر اعتبارات لازم برای پیشرفت های علمی در نظر گرفته شود دانشگاه ها و مراکز علمی می توانند وقتی را که صرف متقاعد ساختن افراد برای دریافت اعتبار کنند به پژوهش های علمی اختصاص دهند.

وی با تاکید بر حمایت های مالی و معنوی سازمان از دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری مستقر در جزیره کیش افزود: باید دانشگاه ها و مراکز علمی به خودکفایی اقتصادی برسند و از لحاظ مالی به بخش های دولتی اتکاء نداشته باشند.

معاون اقتصادی سازمان از اختصاص امتیازات خوبی به جامعه دانشگاهی کیش خبرداد و افزود: پروژه هایی که منطبق با ضوابط و حوزه های سازمان باشد مورد حمایت قرار می گیرند و با تمام توان سازمان بر تقویت حوزه های اقتصادی و معنوی دانشگاه هاست.

فرساد نوری زاده رئیس پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست با اشاره به اینکه هر دو پردیس دانشگاه های علوم پزشکی و صنعتی شریف از دانشگاه های خوشنام کشور هستند افزود: در جزیره کیش امکان همکاری های مشترک بین این دودانشگاه وجود دارد که این امکان در سرزمین اصلی کمتر است و با اجرای این تفاهم نامه و تسری آن به دانشگاه های مادر انگیزه برای حرکت در این مسیر بیشتر می شود.

وی با اشاره به هم افزایی بیشتر این دو دانشگاه و گسترش توانمندی ها در حوزه های مختلف افزود: با این حرکت می توانیم ضمن گسترش فعالیت های مشترک برای کشور هم مفید باشیم.

نوری زاده توسعه رشته های دانشگاهی و استفاده از منابع و تجهیزات مشترک با انعقاد این تفاهم نامه توسط دانشگاه های مورد تفاهم تاکید کرد: می دانیم که آینده علم رشته های ترکیبی است و با همکاری مشترک دانشگاه های پزشکی و فنی می توانیم قدم های خوبی برای شروع این رشته ها در کشور برداریم تا از دنیای علم عقب نمانیم.

علی سلک غفاری رئیس پردیس کیش بین الملل دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به محورهای تفاهم نامه افزود: گسترش فعاللیت بین الملل این دو دانشگاه در مناطق آزاد و ظرفیت های دانشگاه های مذکور با توجه به سابقه جذب دانشجویان خارجی می تواند فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های علمی بین المللی در جزیره کیش باشد.

وی افزود: با توجه به نگاه مثبت سازمان منطقه آزاد کیش به فعالیت های علمی و فناوری و جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های کیش و سرمایه گذاری در حوزه های علمی اموزشی و پژوهشی در آینده نزدیک می توانیم شاهد توسعه فعالیت های مختلف این دو دانشگاه باشیم.

این تفاهم نامه با هدف گسترش فعالیت های علمی – آموزشی و پژوهشی، مشارکت و همکاری در تجهیز و بهره گیری از آزمایشگاه ها و ظرفیت های علمی، جذب دانشجویان خارجی و توسعه دانش فنی و تجاری سازی تولیدات به مدت ۴ سال بین دو دانشگاه پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف و پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کیش منعقد شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.