روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7094
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 22 شهریور 1399 - 16:23 | | ارسال توسط :

توصیه‌های هلال احمر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سفر

با شیوع ویروس کرونا معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر توصیه هایی را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به هنگام سفر اعلام کرد.
توصیه‌های هلال احمر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سفر

با شیوع ویروس کرونا معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر توصیه هایی را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به هنگام سفر اعلام کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا، آمار مسافرت‌های تابستانی کاهش یافته است، اما برخی از افراد به دلایلی و بنا به ضرورت این سفرها را کم و بیش انجام می‌دهند. در این روزهای کرونایی هنگام سفر باید برخی از نکات ضروری را رعایت کنید، در این راستامعاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر به مسافران سفرهای تابستانی توصیه‌هایی را یاد آور می‌شود.

دقت داشته باشید اگر سنتان از ۶۰ سال بیشتر است و بیماری زمینه‌ای دارید و یا مقصدتان شهری با آمار بالای بیماران مبتلا به کروناست، بهتر است خطر نکنید و در خانه بمانید و سعی کنید سفر‌های غیرضروری و تفریحی را تا حد امکان لغو کنید و آن‌ها را به دوران بعد از رهایی از این بیماری موکول کنید، به خصوص در صورتی که مقصدتان شهر‌های شلوغ و با آمار ابتلای بالاست.

در صورت ضرورت سعی کنید مدت سفر خود را کوتاه کنید و بیشتر از همیشه نکات بهداشتی را رعایت کنید و دست‌های خود را مرتب بشویید.

 یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا تماس با سطوح آلوده است، لذا سطوح عمومی که ممکن است ذرات آلوده به ویروس از طریق سرفه یا عطسه یک بیمار روی آن‌ها نشسته باشد، ناقل بیماری هستند. اگر شما با این سطوح تماس داشته باشید امکان آلودگی‌تان به ویروس بسیار بالاست، با توجه به این موارد شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب‌ و صابون بسیار مهم و ضروری است؛ می‌توانید در صورتی که به آب‌ و صابون دسترسی نداشتید، از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید و به محض رسیدن به خانه یا اقامتگاه دستتان را به خوبی با آب‌ و صابون بشویید.

توجه داشته باشید با دست آلوده صورت خود را لمس نکنید و در صورتی که در فضا‌های عمومی قرار دارید تا قبل از شست‌وشوی کامل دست‌ها، صورتتان را لمس نکنید. این ویروس می‌تواند پس از تماس با یک فرد مبتلا به کرونا تا ساعت‌ها روی سطوح مختلف زنده بماند و در صورتی که شما دست خود را بعد از تماس با این سطوح به صورتتان بزنید ممکن است این ویروس را از طریق بینی، دهان یا چشم‌ها وارد بدنتان کنید.

به هنگام سفر فاصله اجتماعی خود را رعایت کنید، در تمام فضا‌های عمومی سعی کنید فاصله حداقل یک متر را با تمام افراد حاضر در آن مکان رعایت کنید و در صورتی که فردی ناقل در فضای عمومی عطسه یا سرفه کند می‌تواند شما را با قطرات تنفسی خود آلوده به بیماری کند.

سعی کنید از اقامتگاه‌های پاک که قبل از ورود شما کاملا ضدعفونی می‌شوند استفاده کنید. در این واحد‌ها می‌توانید با خیال آسوده‌تری اقامت داشته‌ باشید، اما لازم است برای احتیاط بیشتر سطوحی که با آن‌ها در تماس مستقیم هستید مثل دستگیره در‌ب‌ها یا شیر‌های آب را با مواد ضدعفونی تمیز کنید.

از حضور در میان جمعیت مخصوصا در مکان‌های سربسته و از جمعیت‌های متراکم دوری کنید. در فضا‌های سربسته‌ای که افراد زیادی در آنجا وجود دارند توقف نکنید و در صورت ضرورت، فاصله اجتماعی خود را رعایت کنید. قبل از سفر در مورد شهر مقصدتان تحقیق کنید و از حضور در مناطق پر خطر خودداری کنید.

اگر مجبور به سفر با وسیله حمل و نقل عمومی هستید حتی المقدور دو بلیت تهیه کنید تا کنار شما فرد دیگری قرار نگیرد، در طول سفر برای تماس با دستگیره‌های صندلی یا دیگر سطوح، از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و در نمازخانه‌های بین راهی از مهر و سجاده شخصی استفاده کنید و از دست زدن به کتب ادعیه و وسایل مشترک از جمله چادر، سجاده و نظایر آن جدا خودداری کنید.

در طول مدت مسافرت ماسک بزنید و از زدن دست آلوده به چشم و بینی و دهان خود بپرهیزید، در سرویس بهداشتی عمومی از دستکش یکبار مصرف برای دست زدن به سطوح مشترک مانند شیر و دستگیره استفاده شود. از آبخوری‌ها و آب سردکن‌های عمومی استفاده نکنید و از خوردن غذا در محیط‌ها و رستوران‌های عمومی بپرهیزید و همچنین از خوردن غذا‌های آماده تا حد امکان اجتناب کرده و از مواد غذایی به صورت کاملا پخته استفاده کنید.

استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی را فراموش نکنید. در صورتی که در طول سفر احساس کردید که علائم سرماخوردگی دارید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید و مسائل بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنید، اگر به مکانی سفر می‌کنید که دریا و ساحل دارد بهتر است برای اطمینان از شنا کردن در آب صرف نظر کنید، زیرا تنها حضور مردم در آب نشان‌ دهنده‌ پاک بودن آب نیست. از طرفی ممکن است آب آن منطقه دارای باکتری‌هایی باشد که تنها برای افراد بومی و ساکن همان منطقه مناسب است. 

اگر برای سفر از وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما استفاده می‌کنید بهتر است از تماس زیاد دست‌ها با دسته‌های صندلی بپرهیزید، اما اگر عادت دارید که محیط صندلی و اطراف آن را مدام لمس کنید بهتر است مکان را با موادی چون اسپری‌های ضدعفونی کننده تمیز کنید یا بعد از تماس با دسته‌های اتوبوس، مترو، قطار و هواپیما دست‌های خود را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید.

 اگر به هر دلیلی مجبور به سفر شدید سعی کنید اقامتگاهی مناسب و مطمئن را انتخاب کنید و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه کنید. در نهایت بهترین و ایمن‌ترین راه برای حفظ سلامتی در این روز‌ها در خانه ماندن و موکول کردن سفر‌های غیرضروری به روز‌های بعد از شکست کروناست.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.