روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 18 June , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ - 12 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50552
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 خرداد 1403 - 15:05 | | ارسال توسط :
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

توضیحات وزیر کشور درباره روند انتخابات ریاست جمهوری/ برنامه‌ای برای ثبت‌نام ندارم

وزیر کشور تأکید کرد: احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان است و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند.
توضیحات وزیر کشور درباره روند انتخابات ریاست جمهوری/ برنامه‌ای برای ثبت‌نام ندارم

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در عین اینکه در سوگواری و مصیبت این ضایعه بزرگ هستیم، اما باید وظیفه و تکلیف خود را انجام دهیم. همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم و کارهایی مثل تشکیل ستاد انتخابات، تشکیل هیأت‌های اجرایی، ابلاغ به استان‌ها و تشکیل کمیسیون تبلیغات که در قانون پیش‌بینی شده بود، اتفاق افتاده و فردا هم روز اول ثبت نام داوطلبان است.

وزیر کشور یادآور شد: از فردا ساعت از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر به مدت پنج روز داوطلبان ریاست جمهوری می‌توانند ثبت نام کنند. داوطلبان بر اساس شرایطی که پیش‌بینی شده است باید حائز شرایط سنی و نداشتن محکومیت‌های کیفری و سایر شرایطی که در ابلاغیه‌ها هست، باشند.

وی ادامه داد: بعد از ثبت نام، احراز هویت‌ها به عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند؛ گام به گام تا ۸ تیر که مرحله اول انتخابات است، جلو خواهیم رفت، اگر کسی حائز اکثریت شد که رئیس جمهور انتخاب خواهد شد و اگر کسی حائز اهمیت نشد، مرحله دوم انتخابات، یک هفته بعد در ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات، اظهار داشت: احراز هویت رأی‌دهندگان همچنان الکترونیک خواهد بود. اما برای اینکه در برخی از شهرها صندوق الکترونیک داشته باشیم یا نه، باید با شورای نگهبان به نتیجه برسیم. لازم است همه سلایق و افکار وارد صحنه داوطلبی خواهند شد و امیدواریم انتخابات بر مبنای ۴ مؤلفه مورد تأکید رهبری یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت این انتخابات را هم برگزار کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: برنامه ای برای ثبت نام در رقابت‌های ریاست جمهوری ندارم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.