روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 18 June , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ - 12 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50556
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 09 خرداد 1403 - 15:30 | | ارسال توسط :
وزیر بهداشت در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت:

جهان برابر تحریم‌های غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر شعار "همه برای سلامتی، سلامت برای همه"، از جامعه جهانی خواست تا در برابر تحریم های یکجانبه غیرقانونی در حوزه سلامت، بایستد.
جهان برابر تحریم‌های غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،دکتر بهرام عین اللهی، در هفتاد و هفتمین مجمع سالیانه سازمان بهداشت جهانی در ژنو سوییس، طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید، دکتر رییسی و هیات همراه‌شان، گفت: همانطور که ما در سوگ درگذشت رییس جمهور فقید و وزیر فقید امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان در این دوران سخت هستیم، متعهدیم که بدون وقفه به تلاش‌های مجدانه ایشان در حوزه سلامت ادامه دهیم.

وی افزود: رییس جمهور فقید، آیت الله رییسی تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت ایران و ارتقای کیفیت زندگی از طریق ارتقای سلامت همگان به کار گرفت.

عین‌اللهی در ادامه به تصویری از شهید دکتر رییسی که تنها گوشه ای از تلاش ها و خدمات مجدانه ایشان به مردم ایران را به تصویر کشیده بود، اشاره و بیان کرد: این عکس گوشه‌ای از خدمات ایشان به کودکان و حوزه سلامت را نشان می‌دهد. سلامت، آرامش و زندگی، هدیه ایشان به کودکان  بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در ادامه بیان کرد: در حالیکه ما اینجا در ژنو در مجمع جهانی بهداشت ملاقات می کنیم، اقدامات نسل کشی علیه مردم فلسطین انجام می‌شود. بیایید همه برای شعار “همه برای سلامتی، سلامت برای همه” اقدام و تلاش کنیم.

وی گفت: امیدواریم رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد عضویت فلسطین، گام مهمی برای به رسمیت شناختن و تضمین حقوق مشروع فلسطینیان از جمله حق تعیین سرنوشت آنها باشد.

عین اللهی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت حیاتی سلامت خانواده و سیستم ارجاع به عنوان یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: بر این باوریم که تدوین برنامه‌های آموزشی پزشکی خانواده با رویکرد کل‌نگر تحت عنوان سلامت خانواده، تضمین کننده تمامی ابعاد سلامت در خانواده، در نهایت منجر به ارائه مراقبت‌های مؤثر، بهبود خدمات بیماران و کاهش بار زیرساخت ‌های بهداشتی و درمانی می‌شود؛ با حمایت دولت، خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر ۷ سال در ایران رایگان شده است.

وزیر بهداشت کشورمان خاطرنشان کرد: ما متعهد هستیم که مراقبت های بهداشتی را به عنوان بالاترین اولویت خود حفظ کنیم و با تخصیص منابع کافی، در مواجهه با محدودیت های اقتصادی خارجی مداوم و فزاینده ناشی از اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی، به پیشرفت چشمگیر خود در بخش سلامت ادامه دهیم. انتظار برحق ما از جامعه جهانی این است که در برابر تحریم های یکجانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، مجمع جهانی بهداشت طبق برنامه هر ساله با حضور ۱۹۲ تن از وزرای بهداشت کشورهای عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می شود. “همه برای سلامت، سلامت برای همه” شعال امسال مجمع جهانی بهداشت انتخاب شده است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.