روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 18 June , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ - 12 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50537
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 09 خرداد 1403 - 13:45 | | ارسال توسط :
در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح شد؛

خاندوزی: مصوبات مهم هیات دولت برای تسهیل کسب و کار دانشجویان/ شرط پایان خدمت حذف شد

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:برای تسهیل بهبود محیط کسب و کار شرایط سخت و غیر ضرور حذف شد.
خاندوزی: مصوبات مهم هیات دولت برای تسهیل کسب و کار دانشجویان/ شرط پایان خدمت حذف شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سید احسان خاندوزی امروز – چهارشنبه ۹ خرداد – در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای حکم قانون تسهیل بهبود محیط کسب و کار، دولت مکلف شده بود که شرایط سخت، دشوار و غیر ضروری را از مجوزهای کسب و کاری که مصوبه هیأت وزیران داشتند بردارد و کار فعالان اقتصادی را تسهیل کند؛ امروز در هیأت دولت این موضوع کلید خورد.

وی یادآور شد: اولین مصوبه هیأت دولت در مورد حذف شرایط سخت و غیر ضرور بود، در ۱۵ مورد از مصوبات دولت های قبل شرایطی حذف شد از جمله در مورد مجوزهای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری حداقل سن، مدرک تحصیلی، سابقه، مساحت دفتر، عبارت محل مناسب حذف شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه برای دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند و معافیت تحصیلی دارند مصوباتی داشتیم، اظهار کرد: از این پس این دانشجویان خواهند توانست همه مجوزهای کسب و کاری که منوط به پایان خدمت بود کسب کنند و فضای بازی برای ورود دانشجویان به بازار کار فراهم شد.

خاندوزی در مورد آخرین دستور رئیس‌جمهور به او، بیان کرد: روز جمعه و قبل از این حادثه، در سفر استانی مازندران آقای رئیس‌جمهور الزام کردند که دستگاه‌های اجرایی برای اینکه پروژه‌های ناتمام عمرانی خود را به سرانجام برسانند، حتما از منابع غیر مولد خودشان استفاده کنند و منتظر تزریق بودجه از سازمان برنامه و بودجه نباشند.

وی اضافه کرد: مصادیقی در این مورد در استان مازندران برای تکمیل پروژه مطرح شد که دستگاه اجرایی مربوطه، ۸ هکتار زمین در نقطه خوب داشت و پیشنهاد دادیم که از محل مولد سازی برای وزراتخانه متبوع استفاده شود و صرف پروژهای نیمه تمام خودش شود؛ رئیس‌جمهور نیز دستور داد که سریعا این کار انجام شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به سوالی در مورد نرخ سود بانکی، گفت: دستور آقای مخبر این بود که مصوبه شورای پول و اعتبار باید مراعات شود و با برخی مدیران بانکی که از مصوبه شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی تخطی کرده بودند برخورد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.