روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 21 September , 2024
امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 18 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 37239
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 18 دی 1401 - 9:46 | | ارسال توسط :

رزمگاه نمایشی حماسه و دفاع مقدس در کیش ایجاد شود

استاد حوزه و علمیه قم گفت: رزمگاه نمایشی حماسه و دفاع مقدس به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی در کیش ایجاد شود.
رزمگاه نمایشی حماسه و دفاع مقدس در کیش ایجاد شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شنبه شب در آیین یادواره شهدای گمنام جزیره کیش با بیان اینکه حماسه همواره با فرهنگ و رفتار ایرانیان پیوند عمیق دارد اظهار کرد: در نتیجه این فرهنگ در دفاع مقدس بزرگترین حماسه ها روی داد و اوج آن در تک تک شهیدان و ایثارگران می توان دید.

وی اضافه کرد: بعد از دفاع مقدس هزینه های زیادی از سوی دشمنان انجام شد تا از کشور ما حماسه زدایی شود اما رهبر معظم انقلاب تنها شخصی لود که برابر این اتفاق ایستادگی کردند.

پناهیان افزود: ایستادگی برابر حماسه زدایی یک مساله مهم برای اعتلای فرهنگ ایرانی است که می توان با موسیقی ها، کتاب و تولید بازی دیجیتال حماسی با استفاده از موضوعات ایرانی از جمله شهدای دفاع به این مهم دست یافت.

حجت الاسلام پناهیان همچنین بر ایجاد بزرگ‌ترین تفریح گاه دفاع مقدس و رزمگاه نمایشی حماسه در جزیره کیش به عنوان یک جاذبه گردشگری تاکید کرد و گفت: اگر حماسه با هنر آمیخته شود کماکان مشتری های خاص خود را دارد و دارد.

یادواره شهدای گمنام همزمان با بیست و یکمین سالروز ورود این شهدا به جزیره کیش برگزار شد؛ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در سال ۱۳۸۰ در مناطق جنگی کشور شناسایی شده بودند در دی سال ۱۳۸۱ در جزیره کیش تشییع و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند.

شهدای گمنام جزیره کیش در عملیات‌های بدر در شرق دجله، خیبر در طلائیه، والفجر ۸ در فاو و کربلای ۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.