روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 1568
  پرینتخانه » اقتصادی, بین الملل تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1399 - 18:48 | | ارسال توسط :
جرایم سایبری

رشد ۴ برابری جرائم سایبری در بحران کرونا !

یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا از ۴ برابر شدن جرایم سایبری در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان خبر داد.

یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا از ۴ برابر شدن جرایم سایبری در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان خبر داد. به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، اوگورتز، به عنوان یکی از مقامات ارشد و کارشناسان پلیس فدرال آمریکا )FBI )به تازگی در مصاحبه و گفتگوی با گزارشگر وبسایت زد دی نت، خاطرنشان کرده است: تا قبل از شیوع گسترده ً یک هزار ویروس خطرناک و مرگبار گرانا ما تقریبا نامه شکایت در روز در خصوص حملات سایبری دریافت میکردیم اما حاال با شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده این آمار به ۳ هزار الی ۴ هزار نامه شکایت از سوی کاربران و شرکتهای مختلف در روز افزایش یافته است. وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: پلیس فدرال آمریکا که مسئولیت نظارت بر مسائل امنیتی و اطلاعاتی بر عهده دارد، از تمامی حملات سایبری که از سوی کشورهای خارجی انجام و هدایت میشود مطلع بوده و در تلاش است با همکاری محققان و کارشناسان امنیت سایبری بسیاری از این حملات را که به قصد بخش سلامت و بهداشت ایالت متحده آمریکا این صورت می گیرد، شناسایی کرده و در حتی الامکان، از دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه بیمارستانها و وزارت بهداشت در این کشور جلوگیری به عمل بیاورد. پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان امنیتی همچون محققان فعال در موسسه سوفولب )SophosLabs )در خصوص پیش بینی بدافزارها در سال ۲۰۱۸ برآورد کرده و هشدار داده بودند که خطرات و تهدیداتی که حملات سایبری برای موسسات، شرکتها، بانکها و کاربران عادی ایجاد می کردند، نه تنها در سال های آتی کمتر نخواهد شد، بلکه رکورد سالهای گذشته را نیز خواهد زد و هرساله وضعیت وخیم تر و بدتری را ایجاد خواهد کرد. در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروسهای رایانه ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیونها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکتهای مربوطه و دولتها خسارت وارد کرده اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای )WannaCry ) به طور قطع یکی از مهلکترین حملاتی است که در طول سالهای اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکتهای مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است. همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیبهای جبران ناپذیری میشوند که از جمله مهمترین آنها میتوان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارتهای دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت سابرسی دیلویت )Deloitte )در آمریکا اشاره کرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.