روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3463
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 10 تیر 1399 - 9:47 | | ارسال توسط :
جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کیش:

شعار ما «تعطیلی و ممنوعیت نه، اما محدودیت و جدیت بلی»

جانشین رئیس ستادمدیریت بحران کیش، گفت: همه بخش‌های سازمان و ارگان‌ها و نهادها ملزم به رعایت و اجرای مصوبات شورای سلامت کیش هستند.

 جانشین رئیس ستادمدیریت بحران کیش، گفت: همه بخش‌های سازمان و ارگان‌ها و نهادها ملزم به رعایت و اجرای مصوبات شورای سلامت کیش هستند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مصطفی خانزادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: کمیته اجرایی ستاد بحران تشکیل جلسه‌ داد و پیشنهاداتی در خصوص تعطیلی در جزیره کیش ارائه شده است که در شورای سلامت مطرح و در خصوص آن ها تصمیم گیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ستاد بحران در بحث کرونا نمی‌تواند سیاست گذاری کرده و تفویض اختیار آن به طور کامل از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به شورای سلامت کیش واگذار شده است.

خانزادی گفت: شورای سلامت کیش تاکنون عملکرد مناسبی را ارائه داده و تصمیمات و مصوبات خوبی داشته است. در این جلسه یک سری پیشنهادات خوبی تهیه شد که در جلسه شورای سلامت مطرح و نتیجه مصوبات به اطلاع کیشوندان خواهد رسید.

 جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کیش افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش دارای شرایط خاصی بوده و سیستم‌های کنترلی و نظارتی نیز در حال انجام است و باید به صورت شدیدتر اعمال شود، محدودیت‌هایی برای روزهای آینده در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: اقتصاد در جزیره کیش شرایط خاصی دارد و «تعطیلی و ممنوعیت نه، اما محدودیت و جدیت بلی» شعار ما بوده و مطمئن هستیم با تصمیمات گرفته شده  دغدغه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و استاندار پرتلاش هرمزگان نیز برطرف خواهد شد و منظور استاندار و مسئولین ملی در این است که ما بتوانیم با ویروس کرونا مبارزه و از انتشار و توسعه آن جلوگیری کنیم.

وی در خصوص اقداماتی که از سوی شورای سلامت صورت گرفته است عنوان کرد: اقدامات و مصوباتی که شورای سلامت در نظر گرفته و باجدیتی که این کمیته نظارت بر اعمال قانون دارد مطمئن هستیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و دغدغه عزیزان نیز کاسته خواهد شد.

خانزادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص اینکه نحوه اعلام آمار تفکیکی مبتلایان به بیماری کرونا که برعهده استان‌ها قرار داده شده است در جزیره کیش به چه شکل صورت خواهد گرفت عنوان کرد: با توجه به بحث‌هایی که در جلسه صورت گرفت، دلیلی بر عدم شفاف سازی در این خصوص وجود ندارد، چرا که به زعم ما، اگر مردم از عمق این فاجعه خبردار شوند بد نیست.

وی ادامه داد: چون اعتقاد ما بر این است که بحث بیماری کرونا برای همه عادی شده و جدیت سابق را در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری ندارند و علیرغم همه تاکیدات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به جهت جلوگیری از انتشار این ویروس می شود؛ متاسفانه از سوی اشخاص و جمع‌های کوچک مورد بی توجهی قرار گرفته که مشکلات جدی به وجود آورده است.

جانشین رئیس ستاد کرونا با تاکید بر این موضوع که عوارض جانبی این بیماری ممکن است سال‌ها همراه فرد باقی بماند افزود: اگر بدانیم مرگ هنوز هست و سلامتی را تهدید می‌کند و شخصی که مبتلا به کرونای وخیم شود به سادگی درمان نخواهدشد و عوارض‌های جانبی این بیماری سال‌ها گریبان‌گیر آن‌ها خواهد بود..و  از خطرناک بودن این ویروس باخبر باشند جدیت خود در رعایت اصول بهداشتی را از دست نخواهند داد و در اینجا  نه تنها بحث جان و سلامت افراد در میان است بلکه آسیب رساندن به اقتصاد نیز وجود دارد و اگر در این خصوص دقت‌های لازم صورت نگیرد چه بسا که به سوی تعطیلی نیز پیش برویم.

خانزادی خاطر نشان کرد: بارها تاکید کرده‌ایم کمیته یا ستاد بحران در نظر ندارد که ساختارها تغییر یابد، بنابراین ما در بخش‌های اجرایی تصمیم‌گیری می‌کنیم اما در بخش‌های سیاست‌گذاری که در کل کشور وجود دارد در جزیره کیش نیز به همان گونه خواهد بود و در جلسه شورای سلامت که با حضور مدیرعامل سازمان کیش برگزار می شود این مباحث عنوان و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت و چون به عنوان قانون در سراسر کشور محسوب می‌شود همه بخش‌های سازمان و ارگان‌ها و نهادها ملزم به رعایت و اجرای آن هستند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.