روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 26 June , 2024
امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ - 20 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50507
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 08 خرداد 1403 - 14:34 | | ارسال توسط :

قالیباف: رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.
قالیباف: رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در نخستین نطق خود به عنوان رئیس مجلس دوازدهم با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: ضروری است که از نمایندگان محترم به صورت ویژه تشکر کنم که به من اعتماد و بنده را به عنوان خادم خود انتخاب کردند و برخی از امور را به اینجانب تفویض نمودند تا مطابق قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس وظایفی را با استفاده از اختیاراتی که تعریف شده است، پیگیری کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: من خود را نماینده شما می‌دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم تلاش خواهم کرد که ذیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما، مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه‌ای درخشان داشته باشند. همه می‌دانیم که کار در مجلس یک کار جمعی است و همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با فهمی مشترک عمل کنیم. ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوعی عزم نکنند، مجلس نمی‌تواند کار موثری انجام دهد و گاه حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند، لطمه بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که مردم از ما مسئولان چه ما نمایندگان و چه دیگر مدیران اجرایی توقع دارند که به جای حاشیه پردازی، فقط به فکر مسائل آنان باشیم؛ مقام معظم رهبری خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند و مجلس دوازدهم باید رویکرد اصلی‌اش را همین رهنمودها قرار دهد؛ رهبر حکیم انقلاب آرام‌بخشی، امید آفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین کردند؛ لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد و ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و هم گرا و همدل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم.

قالیباف ادامه داد: اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرام بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمودهای صریح  رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه «مهمترین مسأله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد و هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است»، عنوان کرد: این برنامه میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان یک میراث مهم این شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر در مجلس و دولت روی اجرای برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه مدت مشکلات عموم مردم را مدیریت کنیم و در بلندمدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم.

رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه رهبر انقلاب با رعایت تقوا، گذشت، انصاف، مسئولیت پذیری و کار بی منت تکلیف خودمان را در قبال مردم و انقلاب انجام دهیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.