روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 18 June , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ - 12 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50573
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1403 - 10:52 | | ارسال توسط :
در نطق پیش از دستور؛

قالیباف: چشم جهانیان به رفح است/ دولت‌های اسلامی باید ملاحظات دیپلماتیک را کنار بگذارند

رییس مجلس شورای اسلامی از دولت‌های جهان و اسلامی خواست تعارفات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت در برابر جنایت صهیونیست‌ها دفاع کنند.
قالیباف: چشم جهانیان به رفح است/ دولت‌های اسلامی باید ملاحظات دیپلماتیک را کنار بگذارند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدباقرقالیباف در جلسه علنی روز پنجشنبه – ۱۰ خرداد – مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز چشم جهانیان به رفح است، آوارگان بی پناه که جز چادرهای پارچه‌ای، مانع و دفاع دیگری ندارند، توسط بی رحمترین موجودات روی زمین، یعنی جنایت کاران صهیونیست بمباران می‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تصاویر چادرهای آتش گرفته و کودکان سوخته در رفح، قلب مردم جهان را به درد آورده و تحمل آنان را به پایان رسانده است.

وی تصریح کرد: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند. بی عملی در برابر این جنایت جنگی، بشر را به دوران تحوش سوق می‌دهد.

ادامه دارد…

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم صهیونیستی در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

صهیونیست‌ها همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کرده است که این موضوع باعث نگرانی‌های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

صهیونیست‌ها در این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وزارت بهداشت غزه در ۲۳۵ روز جنگ، اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته و آمار مجروحان این جنایات نیز به ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.