روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3251
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 04 تیر 1399 - 15:11 | | ارسال توسط :
معاون وزیر بهداشت:

معاون وزیر بهداشت: هدفگذاری مسئولان کیش در حمایت از تولید کنندگان هوشمندانه است

معاون وزیربهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به ظرفیت و توانمندی های کیش در حوزه تولیدات سلامت محور، هدفگذاری مسئولان کیش در حمایت از تولیدکنندگان این حوزه را بسیار هوشمندانه برشمرد.

معاون وزیربهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به ظرفیت و توانمندی های کیش در حوزه تولیدات سلامت محور، هدفگذاری مسئولان کیش در حمایت از تولیدکنندگان این حوزه را بسیار هوشمندانه برشمرد.

به گزارش خبرنگار روزنامه اخبار کیش، محمدرضا شانه ساز در نشست هم اندیشی با تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی کیش با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی حوزه سلامت محور اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۹۹ سال « جهش تولید» نامگذاری شده است، دولت نیز اهتمام ویژه ای در این قضیه دارد و رئیس جمهور بارها در این خصوص دستورات مؤکدی صادر کرده و از مجریان دولتی خواسته اند که هر چه بیشتر موانع را از سر راه تولید بردارند.

وی با بیان اینکه ما امروز به معنای واقعی خدمتگزار تولید کنندگان هستیم و باید رسالت اصلی خود را که تسهیل امر تولید است انجام دهیم افزود: اگر ما کار وظیفه خود را نسبت به تولید کنندگان به درستی انجام نداده و کارشکنی کنیم ضررو زیان آن بیشتر از تحریم ها و دشمنان خارجی است.

شانه ساز با تاکید براینکه امروز در اوج تحریم ها که سخت ترین و بی سابقه ترین تحریم هایی است که در طول تاریخ به یک کشور تحمیل شده است توانسته ایم بحران جدی و شکننده ای مانند کرونا را پشت سربگذاریم افزود: این موفقیت به واسطه توان و همتی است که از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت نیز حوزه تولید را تجربه کرده و سالها به عنوان مدیر شرکت های تولید کننده دارویی فعالیت کرده و با فضای صنعت و تولید به خوبی آشنای دارد افزود: امروز حامل سلام وزیر به شما و همه مسئولان منطقه آزاد کیش هستم و باید تلاش کنیم تا همانگونه که در سال گذشته توانستیم صرفه جویی در ارز دارو داشته باشیم در سال جاری نیز به کمک شما این برهه سخت تاریخی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال ۹۸ با رقم ارز۴۲۰۰ تومانی در وزارت بهداشت و درمان در حوزه دارو و تجهیزات پیش بینی حدود ۳٫۶ میلیارد دلار ارز جهت تامین دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته بود و در سال ۹۷ نیز ۳٫۷ تامین شده بود افزود: با حمایت جدی دکتر نمکی از تولیدات توانستیم سال ۹۸ را با ۳ میلیارد دلار ارز پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: اگر سال ۹۷ حدود ۶۰ درصد ارز را به واردات محصولات ساخته شده اختصاص دادیم سال ۹۸ برعکس به میزان ۶۰ درصد ارز به مواد اولیه مورد نیاز صنعت اختصاص یافت و تنها ۴۰ درصد ارز برای واردات تجهیزات و داروها تخصیص داده شد که در کشور تولید نمی شدند یا کمبود داشتیم.

شانه ساز به اشاره به اینکه از قبل در خصوص کیش مطالب خوبی شنیده بودم اما آنچه درطی بازدید انجام شده دیدم نگاهم را به این منطقه کاملا متفاوت از گذشته کرد افزود: آنچه می دانستم با واقعیت ها و ظرفیت های این منطقه بسیار فاصله داشت.

وی ادامه داد: شرکت های دارویی و دانش بنیانی که محصولات شبیه سازی شده را به کشورهای مختلف صادر می کنند و شرکت های آرایشی و بهداشتی که روزی وارد کننده بودند و امروز تبدیل به تولید کننده شده اند؛ خستگی را از تن ما به در برد و مایه دلگرمی ماست.

رئیس سازمان غذا و دارو با تقدیر از اهتمام مسئولان جزیره کیش به رفع موانع تولید به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، موادغذایی و آرایشی و بهداشتی تاکید کرد: این اهتمام ما را بر این داشت که نسبت به ظرفیت های این منطقه و ایجاد فرصت های جدید نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

کیش تجربیات خوبی درمقابله با بحران کرونا دارد

وی با اشاره به اینکه طی گزارشی تجربیات جالب توجه در حوزه بهداشت و سلامت به خصوص در بحران کرونا که تعامل میان سازمان و بخش خصوصی نقش بزرگی در کنترل آن ایفا کرده است افزود: این تجربیات و شور و حال انرژی تحلیل رفته وزیر را بازخواهد گرداند.

معاون وزیر بهداشت نقش مسئولان جزیره کیش در هدفگذاری تولید محصولات سلامت محور و ایجاد زمینه های صادرات آن به کشورهای مختلف را بسیار ارزشمند و هوشمندان برشمرد و افزود: در حوزه تولیدات باید به محصولاتی اندیشید که ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشند و در منطقه آزاد کیش این هدفگذاری به خوبی و هوشمندانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سایه جمهوری اسلامی ایران، در حوزه تولید محصولات سلامت محور کشور توانسته است چالش های بزرگی را از سر بگذراند و به استقلال در بسیاری از بخش ها دست یابد که در غیر اینصورت به واسطه نیازهای حوزه درمان و دارو و صنایع بهداشتی و غذایی استقلال کشور مورد تهدید دشمنان قرار می گیرفت افزود: امروز به دلیل توانی که در حوزه تامین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور ایجاد شده است می توانیم به حوزه صادرات نیز ورود کنیم.

شانه ساز با اشاره به اینکه امروز با عبور از قواعد سنتی و محدودیت ها در حوزه تجارت آزاد سلامت و کیفیت محصولات به شدت مورد توجه کشورهای بزرگ است و روی آن سرمایه گذاری های عظیمی صورت گرفته است تاکید کرد: امروز بخش‌های مربوط به سلامت و کیفیت تنها موانعی است که موجب ممنوعیت ورود محصولات به یک کشور می شود و طی ۲۰ سال گذشته سازمان های غذا و دارو در کشورهایی که خودشان صاحب صنعت هستند توسعه یافته است و این ها به دلیل سرمایه گذاری جدی بر روی سلامت و کیفیت است به خصوص در حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی که دارای طیف گسترده و اقلام مصرفی بسیاری است که صادرات آن ها می تواند موجب رشد اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: کیفیت و سلامت اهرمی است که می تواند مانعی در برابر واردات کالاهای بی کیفیت خارجی ایجاد کرده و موجب شود تا با صادرات کالاهای با کیفیت بازار محصولات را در اختیار بگیریم.

معاون وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: با توجه به علاقمندی و هدفگذاری مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به این بخش همانگونه که ریاست جمهوری، مجلس و دیگر قوا به این بخش عنایت ویژه داشته اند سازمان نیز به آن عنایت ویژه داشته باشد زیرا می تواند برای ما زمینه صادرات را ایجاد کند و مانعی در برابر واردات اجناس بی کیفیت خارجی باشد.

سرمایه های سرمایه گذاران را سرمایه های ملی می دانیم

علی مقدس زاده معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه استانداردها موجب ارتقاء سطح کیفی زندگی می شوند و از سوی دیگر از حقوق مردم به شمار می آیند افزود: متولیان حوزه استاندارد افرادی هستند که از حساسیت ویژه ای در خصوص این دو مقوله دارند تا هر دو مورد محقق شود.

وی با بیان اینکه در کیش استانداردها با شاخص های اصلی در سرزمین اصلی متفاوت است مانند رانندگی در کیش افزود: در کیش سرانه فضای سبز ۱۱ برابر سرزمین اصلی و ۷ برابر کشورهای اروپایی است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در کیش بخش خصوصی فعال و دغدغه مندی است که در تمامی فعالیت های اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در شرایط سختی مانند کرونا در کنار بخش حاکمیتی قرار گرفته است تا بحران ها به خوبی مدیریت شود.

وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه سرمایه گذاران را سرمایه های ملی می داند و هر چه در کیش وجود دارد به زعم ما سرمایه ملی است.که باید تمام تلاش خود را برای بهره وری حداکثری در حداقل زمان از آن انجام دهیم.

مقدس زاده با اشاره به سختی هایی که بوروکراسی اداری در کل کشور در مسیر واحدهای تولید ایجاد می کند افزود: کیش نیز متاثر از این بوروکراسی اداری است اما توقع سرمایه گذار این است که تفاوتی میان سرزمین اصلی و مناطق آزاد وجود داشت اشد و حاکمیت بتواند نقش بستر سازی و حمایتی ایفا کند.

وی با اشاره به تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به نگاه موثق نه محدود ساز به حوزه حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان افزود: رسالت اصلی ما حمایت از سرمایه گذاران است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اراده سازمان بر بستر سازی و حمایت و ایفای نقش حاکمیتی در کیش است تاکید کرد: بخش خصوصی فعال، اصیل و نجیب در کیش خود را زمانی قوی می داند که سازمان به عنوان نماینده نظام قوی باشد؛ ما نیز تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا با نگاه مثبت از تمام ظرفیت های قانونی خود برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ۲۵ درصد صنایع فعال هستند افزود: در کیش ۷۵ درصد صنایع فعال است و با وجود شرایط بحرانی کرونا هیچ واحد تولیدی تعطیل و هیچ کارگری از چرخه فعالیت حذف نشد.

مقدس زاده با تقدیر از بخش خصوصی فعال در جزیره کیش افزود: با این تفاسیر وظیفه خود می دانیم که در حد توان در کنار بخش خصوصی باشیم.

کشور ما مستقل و قوی نخواهد شد مگر زمانی که تولید به جایگاه واقعی خود دست یابد

ناصر آخوندی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز در این نشست سرمایه گذاران کیش را سربازان خط مقدم اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: کشور ما مستقل و قوی نخواهد شد مگر زمانی که تولید به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی با بیان اینکه همواره به صورت جزیره ای سخن از حمایت از تولید کنندگان می‌شود اما بخش نامه ها و دستوالعمل های سلیقه ای تولیدکنندگان را با مشکلات عدیده ای روبرو می کنند تاکید کرد: با تمام مشکلات واحدهای تولیدی بهداشتی و آرایشی در جزیره کیش خسته نشدند و عقب نکشیدند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با تاکید بر اینکه باید تا حد امکان فرآیندهای تولید را تسهیل و مسیر را کوتاه کنیم افزود: تا جایی که می توان باید اختیارات را به مناطق آزاد تفویض کنیم تا سرمایه گذاران براساس قوانین بتوانند فعالیت کنند.

در این نشست مدیران و مسئولان شرکت ها و واحدهای تولیدی بهداشتی و دارویی به مسائلی همچون تامین ارز مورد نیاز برای ورود مواد اولیه، اجرای کامل قوانین مناطق آزاد و پرهیز از تسری قوانین سرزمین اصلی به این مناطق، ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه تولید، از راه برداشتن موانع صادرات، حمایت از گسترش تولیدات با کیفیت، کاهش بوروکراسی های اداری در مسیر فعالیت و سرمایه گذاری در مناطق آزاد که با روح این قوانین در تضاد است، پرهیز از ارائه بخش نامه های ضربتی و خلق الساعه را با معاون وزیر مطرح کردند.

محمدرضا شانه ساز روز گذشته ضمن افتتاح دستگاه تشخیص ویروس کووید-۱۹ در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش از واحدهای تولید دارو و تجهیزات پزشکی و شرکت های تولیدی بهداشتی و آرایشی کیش دیدار کرد؛ وی همچنین با حضور در نشست هم اندیشی با مسئولان سازمان و مدیران واحدهای تولیدی حوزه بهداشت و سلامت محور کیش دیدار و گفتگو کرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.