روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 37223
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 17 دی 1401 - 16:06 | | ارسال توسط :

معدوم سازی بیش از ۵۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کیش

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: در نه ماه گذشته بیش از ۵۵ هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در جزیره کیش جمع آوری و معدوم شد.
معدوم سازی بیش از ۵۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: در راستای نظارت‌های بهداشتی بر مواد غذایی در نه ماهه امسال ۵۵ هزار و ۳۹۷ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد معدوم شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش افزود: بازرسان این مرکز در این مدت شش هزار و ۶۲۶ نوبت بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، سه هزار و ۷۸۰ نوبت بازدید از اماکن عمومی و هزار و ۳۰۲ نوبت بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی انجام شد و ۴۶ متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر رضانیا خاطرنشان کرد: حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه از اهداف مهم طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و بهداشتی است و در این راستا با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی انجام شده است.

وی گفت: در ۹ ماه گذشته ۷ مکان متخلف در زمینه بهداشتی در کیش پلمب شده است.

وی با تأکید بر حفظ سلامت آب آشامیدنی افزود: در راستای حفظ سنجش سلامت آب آشامیدنی هزار و ۶۸۱ نوبت کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۱۶۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۶ نوبت سنجش سیار در راستای سنجش درجه خلوص روغن در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها انجام شده است.

وی گفت: در این مدت ۶ هزار و ۳۹۱ کارت بهداشتی صادر شد و ۱۲۳ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی، ۱۱۶ نوبت بازدید از مدارس و مهد‌های کودک، ۸ نوبت بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۵ نوبت بررسی آلودگی ناشی از زباله، ۲۰۹ نوبت نمونه برداری از نان، و معدوم کردن ۱۵ کیلوگرم لوازم آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته را از دیگر موارد انجام شده در ۹ ماهه گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش برشمرد.

دکتر رضانیا از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۴۴۴۲۳۳۱۱ گزارش دهند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.