روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4374
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 25 تیر 1399 - 13:51 | | ارسال توسط :
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

مواد خوراکی را با رعایت موازین بهداشتی تهیه و مصرف کنید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: همه ساله با شیوع فصل تابستان برخی از شهروندان دچار بیماری‌های منتقله از آب و غذا می‌شوند و رعایت بهداشت آب و غذا بسیار ضروری است.
مواد خوراکی را با رعایت موازین بهداشتی تهیه و مصرف کنید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: همه ساله با شیوع فصل تابستان برخی از شهروندان دچار بیماری‌های منتقله از آب و غذا می‌شوند و رعایت بهداشت آب و غذا بسیار ضروری است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، دکتر یحیی میرزاده، افزود: با توجه به افزایش احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا با گرم شدن هوا، شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی و توجه به سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی حساسیت‌های بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهروندان مواد خوراکی مورد نیازشان را به صورت بسته‌بندی شده و با درج نشانه‌های بهداشتی همچون تاریخ مصرف و انقضا و… از مراکز معتبر تهیه کنند و توصیه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان نیز این است که از دوره گردان و دستفروشان مواد خوراکی تهیه نشود و ازمصرف موادخوراکی فله که سلامت آن‌ها مورد تأیید نیست نیز پرهیز کنند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی یادآور شد: افراد شست‌وشوی کامل و صحیح دست‌ها بعد از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا انجام دهند، همچنین سبزی و میوه‌ها را پس از گندزدایی و شست و شوی بهداشتی مصرف شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه اسهال یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا است، گفت: تعداد زیادی از افراد، سالانه به اسهال دچار می‌شوند که معمولاً به راحتی بهبود می‌یابند.

وی با بیان اینکه اسهال در سالمندان، زنان باردار و کودکان باید جدی گرفته شود، افزود: افراد در صورت مشاهده اسهال به خصوص اسهال خونی حتماً جهت دریافت اقدامات لازم باید به پزشک مراجعه کنند.

میرزاده با اشاره به اهمیت شست وشوی دست‌ها خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا اهمیت موضوع توجه به بهداشت دست‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و هر چه توجه به این موضوع بیشتر باشد خطر ابتلا به بیماری کمتر خواهد بود.

وی بیان کرد: همه ساله شاهد بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا هستیم لذا سوق پیدا کردن اذهان عمومی به بیماری کرونا نباید موجب غفلت مردم از خطر بروز این بیماری‌ها شود و باید به بهداشت فردی بیشتر توجه شود.

میرزاده اضافه کرد: گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان همه موارد بروز این بیماری‌ها را همچون سال‌های گذشته رصد و زیر نظر دارند و درسالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا حساسیت‌ها و نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی بیشتر شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.