روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 5602
  پرینتخانه » استان, بین الملل تاریخ انتشار : 20 مرداد 1399 - 12:55 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

میزان استفاده از ماسک در هرمزگان بالای ۹۰ درصد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در استان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
میزان استفاده از ماسک در هرمزگان بالای ۹۰ درصد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در استان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از شبستان، «حسین فرشیدی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون شهرستان بندرلنگه، و جزایر کیش و قشم در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند و شهرستان‌های بندرعباس، میناب، پارسیان، جاسک و رودان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بستک، حاجی آباد و بندرخمیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت سفید هستند، ولی بطور کلی استان هرمزگان در وضعیت پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا، قرار دارد.

 فرشیدی، با تشکر از مردم فهیم هرمزگان به جهت استفاده حداکثری از ماسک و خودداری از برگزاری مراسم مختلف، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در استان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

 وی اذعان کرد: اگر چه بسیاری از مردم در حفظ فاصله فیزیکی کوشا هستند و مراسم خانوادگی را نیز برگزار نمی کنند، اما جا دارد این شاخص‌ها بهتر شده و به حد مطلوب برسد تا خطر ابتلا به کووید- ۱۹، کاهش یابد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد چنانچه مردم ناچار به حضور در مکان‌های شلوغ هستند، ضرورت دارد شیوه نامه‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند و اضافه کرد: باید یاد بگیریم با ویروس کرونا زندگی کنیم، زیرا در آینده نزدیک، خبری از حذف این ویروس نیست.

 فرشیدی با بیان اینکه به گزارش ناظران بهداشتی در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت، پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نمی شود، گفت: پمپ بنزین‌ها که از صنوف پرخطر محسوب می شوند، ملزم به اجرای دستورالعمل های بهداشتی هستند و کارکنان آنان باید ضمن رعایت کامل توصیه های بهداشتی، مراقب باشند که رانندگان نیز هنگام سوخت گیری، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 وی تاکید کرد به پمپ بنزین های متخلف هشدار داده می‌شود و در صورت عدم توجه و تکرار تخلف، تعطیل خواهند شد

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : شبستان
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.