روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4263
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 24 تیر 1399 - 10:24 | | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش اعلام کرد:

نصب ترانس جدید قدرت در نیروگاه شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش

شرکت آب و ‌نیروی ماهتاب کیش ( نیروگاه جنوب جزیره کیش) در راستای بهسازی و نوسازی تجهیزات و افزایش توان تولیدی برق، یک دستگاه ترانس قدرت جدید ۴۰MVA نصب و راه اندازی کرد.
نصب ترانس جدید قدرت در نیروگاه شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش

شرکت آب و ‌نیروی ماهتاب کیش ( نیروگاه جنوب جزیره کیش) در راستای بهسازی و نوسازی تجهیزات و افزایش توان تولیدی برق، یک دستگاه ترانس قدرت جدید ۴۰MVA  نصب و راه اندازی کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حسین قطبی، مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش با اعلام این خبر افزود: این ترانس با توان ۴۰MVA با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است که عملیات خرید و طراحی این تجهیزات از اواخر فروردین ۱۳۹۹ آغاز گردید و با همت کارشناسان و متخصصان زبده داخلی علیرغم تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا در تاریخ ۲۰/۰۴/۹۹ آزمایش، نصب و مورد بهره برداری کامل قرار گرفت.

قطبی در خصوص نحوه عملکرد این ترانس عنوان کرد: در تمام نیروگاه‌ها ترانس قدرت وجود دارد و عملکرد آن تغییر سطح ولتاژ از ۱۱ کیلوولت به ۲۰ کیلوولت و آماده سازی آن برای توزیع در شبکه شهری می‌باشد. ترانسی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته بود توان کمتر و محدودتری را دارا بود و متاسفانه بدلایل مختلف در آخر فروردین ماه ۱۳۹۹ از مدار خارج شد.

وی اظهار کرد: بدلیل خروج این ترانس عملاً مولد اصلی نیروگاه تا مدتی امکان تولید نداشت و نیروگاه را با مشکلاتی در این خصوص مواجه نمود، اما بلافاصله از اواخر فروردین ماه اقدام نمودیم و این ترانس را از کشور چین خریداری کردیم و علیرغم مشکلات ارزی این ترانس در بازه زمانی ۳۰ روزه در کشور چین تولید و بلافاصله و به سرعت به سمت جزیره کیش حمل شد. این محموله ۶۰ تنی پس از طی مسیر ۴۰ روزه به بندرگاه تجاری کیش رسید و با وجود محدودیت‌های امکانات تخلیه و بارگیری بطور مستقیم از بندرگاه تجاری کیش وارد جزیره شد و در ظرف کمتر از ۱۰ روز و زیر نظر متخصصین داخلی این ترانس نصب و آزمایش شد و در نهایت در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۹ مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش بیان کرد: این ترانس دارای قدرت ۴۰ مگا ولت آمپر (MVA) بوده و به گواه متخصصان امر آخرین تکنولوژی روز دنیا در ساخت این ترانس بکارگرفته شده است و در حال حاضر به مولد ۲۸ مگاواتی نیروگاه متصل شده و از طریق این ترانس حدود ۲۸ مگاوات برق را می‌توانیم وارد جزیره کنیم.

وی همچنین افزود: از سوی سیستم تهیه ارز در بانک مرکزی زمانی بین ۶ تا ۹ ماه برای تهیه ارز مورد نیاز خرید این دستگاه اعلام شده بود، اما ما با کمک شرکت‌های اقماری هلدینگ ماهتاب و تلاش قسمت‌های فنی و بازرگانی خودمان توانستیم این ترانس را ظرف مدت۳۰ روز در شرکت چینی که سابقه خوبی در فروش ترانس به جزیره کیش را هم داشت طراحی و مهندسی نمائیم و درکوتاه­ترین مدت ممکن اقدام به ساخت گردید و عملاً با تمهیدات پیش بینی شده مشکلات ارزی هم تاثیری در روند تحویل این تجهیزات حیاتی نگذاشت.

قطبی گفت: هزینه تهیه این ترانس  بالغ بر ۴۰۰ هزار دلار از محل فروش تولیدات داخلی نیروگاه پرداخت شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.