روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 18 June , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ - 12 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50577
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1403 - 11:33 | | ارسال توسط :
در نشست خبری ستاد انتخابات کشور:

وزیر کشور: مردم خود را برای مشارکت گسترده در انتخابات هشتم تیرماه آماده کنند

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات هشتم تیرماه در کمال امنیت و سلامت و با رقابت خوب و مشارکت گسترده همه مردم عزیز انجام خواهد شد، گفت: همه مردم خود را برای مشارکت گسترده انتخابات ریاست جمهوری آماده کنند.
وزیر کشور: مردم خود را برای مشارکت گسترده در انتخابات هشتم تیرماه آماده کنند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به دستور احمد وحیدی وزیر کشور آغاز شد.

احمد وحیدی صبح امروز (پنجشنبه) ۱۰ خرداد در نشست خبری در آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت:  فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را با شروع ثبت نام از داوطلبان آغاز می‌کنیم.  

وزیر کشور اضافه کرد: روند  ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به مدت ۵ روز ادامه دارد، ۷ روز هم فرصت بررسی صلاحیت‌ها و ۱۴ روز تبلیغات داوطلبان طول خواهد کشید، در ۸ تیرماه نیز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود.  

وحیدی تأکید کرد: ان‌شاءالله انتخابات ریاست جمهوری نیز همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمال سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت برگزار خواهد شد.   

وزیر کشور گفت: انتخابات در کمال امنیت و سلامت و با رقابت خوب و مشارکت گسترده همه مردم عزیز انجام خواهد شد، همه مردم خود را برای مشارکت گسترده انتخابات ریاست جمهوری آماده کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس که یک نقطه تحولی در تاریخ جمهوری اسلامی است، با وجود چنین ضایعه بزرگی با هدایت‌های رهبر انقلاب و قانون اساسی، هیچ خللی در اداره کشور به وجود نیامد.

وحیدی ابراز داشت: امیدواریم با حضور همگان و اصحاب رسانه، احزاب، شخصیت‌های پرنفوذ و تاثیرگذار و با رعایت اخلاق انتخاباتی، انتخابات خوبی را شاهد باشیم. باید در همه مراحل همه ضوابط برای برگزاری یک انتخابات خوب و مبتنی بر اخلاق اسلامیرعایت شود و همگان خود را برای رای دادن در ۸ تیر آماده کنند.  

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم و هیأت همراه، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رئیس جمهور برگزار شود. بر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.