روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 2583
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 19 خرداد 1399 - 11:14 | | ارسال توسط :
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خبرداد:

پلمپ یک واحد اغذیه فروشی در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از بیماریها گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی ملزم به رعایت پروتکل بهداشتی هستند.
پلمپ یک واحد اغذیه فروشی در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از بیماریها گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی ملزم به رعایت پروتکل بهداشتی هستند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از روابط عمومی مرکز توسعه سلامت کیش، محمدرضا رضانیا از پلمپ یک واحد اغذیه فروشی در کیش خبر داد و اظهار کرد: در  بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی  یک واحد اغذیه فروشی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شد.

وی افزود: به منظور بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی ،توسط واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی و در جهت پیشگیری از خطر انتقال ویروس کرونا، بازرسی ها بصورت مداوم انجام میشود.

دکتر رضانیا گفت:  گشت‌های مشترک این مرکز  با ارگان های مرتبط هم انجام میشود  و در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی واحد متخلف پلمب خواهند شد.

 رضانیا ابراز کرد: کیشوندان هرگونه تخلف  و یا عدم رعایت نکردن پروتکل بهداشتی از سوی متصدیان را  به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

شایان ذکر است در این بازرسی ها مقدار یک هزار و  114 کیلوگرم جنس تاریخ گذشته شامل (انواع بیسکویت و نوشیدنی ) با احراز متصدی معدوم شد.

اقدامات و تلاش بازرسان بهداشت محیط در حوزه نظارت ، قابل تقدیر است


رئیس مرکز توسعه سلامت کیش همچنین با اشاره به اقدامات و تلاش های بازرسان بهداشت محیط کیش در سه ماهه گذشته اظهار کرد: در سه ماهه ( اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ ) اقدامات و عملکرد بازرسان بهداشت محیط در حوزه نظارت بر اماکن و واحدهای مختلف، قابل تقدیر است و ۵۱۱۶مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بیانگر این موضوع میباشد .

رضانیا با بیان اینکه اعتقاد داریم سلامت حق همه مردم است، افزود: وزارت بهداشت متولی سلامت و البته سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه سلامت است اما تامین و تضمین سلامت به تنهایی توسط وزارت بهداشت امکانپذیر نیست و در این راه حتما خصوصا در ایام مبارزه با کووید ۱۹، نیاز به تقویت همکاری با دستگاه‌ءها و نهادهای مختلف و تک تک افراد جامعه هستیم.

وی با اشاره به انجام ۲۵۵۹ مورد سنجش و بررسی مواد و محیط از نظر ( دما ، روغن ، شوری و  (phبا تجهیزات پرتابل افزود : در طول سه ماه گذشته ، ۸۳ مورد نمونه برداری میکربی و شیمیایی  از آ ب ،۵۸ مورد نمونه برداری از نان از نظر وجود جوش شیرین ،۳۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،۵۰۲ مورد کلر سنجی آب آشامیدنی ، صدور ۱۳۷۹ کارت تندرستی ، و معدوم کردن ۱۲ هزار و ۲۰۴ کیلو مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ،معرفی ۲  واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمپ ۱۲ واحد متخلف، از دیگر اقدامات این مرکز در حوزه بهداشت محیط بوده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : روابط عمومی مرکز توسعه سلامت کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.