روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 3739
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 تیر 1399 - 12:56 | | ارسال توسط :
کارگران

کارگران تهرانی با چند سال پس‌انداز می‌توانند صاحب خانه شوند؟

در شرایطی که کارگران حقوق حدود ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومانی دریافت می‌کنند، برای خرید یک خانه ۶۰متری تهران با پس‌انداز یک‌سوم حقوق خود باید بیش از ۹۰ سال صبر کنند تا بتوانند یک خانه خریداری کنند.
کارگران تهرانی با چند سال پس‌انداز می‌توانند صاحب خانه شوند؟

در شرایطی که کارگران حقوق حدود ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومانی دریافت می‌کنند، برای خرید یک خانه ۶۰متری تهران با پس‌انداز یک‌سوم حقوق خود باید بیش از ۹۰ سال صبر کنند تا بتوانند یک خانه خریداری کنند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از تسنیم، بر اساس آمار منتشرشده وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن در مهرماه سال ۹۷ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان بود، این در حالی است که مطابق جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی در خردادماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان افزایش یافته است. این قیمت در مقایسه با متوسط قیمت مهرماه ۹۷ حکایت از افزایش ۱۲۰٫۹درصدی دارد. بیشترین متوسط قیمت مسکن نیز همچنان متعلق به منطقه یک است. در آخرین ماه بهار امسال متوسط قیمت مسکن (هر مترمربع) در این منطقه ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان بود. متوسط قیمت مسکن در تهران در معاملات اردیبهشت ماه ۹۹، به ۱۷میلیون تومان در هر مترمربع رسید.

بر اساس مصوبه دستمزد سال ۹۹ حقوق یک کارگر با یک فرزند حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، با این شرایط بازار و قیمت‌های مسکن، حالا برای خرید یک واحد مسکونی ۶۰متری در اغلب مناطق شهر تهران، حداقل یک‌‌میلیارد تومان بودجه نیاز است، رقمی که معادل ۳۰ سال پس‌انداز کل درآمد یک خانوار کارگری و کارمندی است.

البته با توجه به اینکه حدود ۳۵ درصد از هزینه سبد معیشت خانوارها در استان‌های مختلف کشور صرف تأمین مسکن و بقیه درآمد باید صرف مخارج دیگر شود، با درآمد ماهانه ۲٫۸میلیون تومانی اغلب کارگران و برخی کارمندان، بیش از ۹۰ سال زمان نیاز است که یک خانوار با پس‌انداز یک‌سوم درآمد سالانه خود بتواند یک خانه در مناطق جنوبی شهر تهران خریداری کند.

بنابراین گزارش، به نظر شما کارگران و حتی کارمندان و …  در جزیره کیش با هزینه های بالای زندگی، رفت و آمد به سرزمین اصلی، قیمت زمین و گرانی های مواد ضروری مانند خوراک و پوشاک و اجاره مسکن و غیره و غیره چند سال باید کار کنند که بتوانند پول پیش کافی برای اجاره یک سرپناه مناسب پس انداز کنند؟ چه رسد به خرید خانه که به احتمال زیاد یکی از رویاهای آن ها که حتی فرزندان و شاید نوادگان آن ها شود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : تسنیم
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.