روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33450
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 18 مرداد 1401 - 13:22 | | ارسال توسط :

کاهش ۱۶ درصدی مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در دو هفته گذشته تعداد مراجعه کنندگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت در استان ۱۶ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۱۶ درصدی مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر فاطمه نوروزیان در برنامه زنده تلویزیونی پزشک شما سیمای خلیج فارس افزود: در دو هفته گذشته تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ۱۶ درصد کاهش داشته است و به دنبال این آمار شاهد کاهش ۲۸ درصدی شناسایی موارد مثبت کرونا ثبت شده است.

وی افزود: اکنون در اوج موج جدید شیوع کرونا هستیم و تعداد زیادی درگیر این بیماری هستند و با توجه به آشنایی با علائم بیماری، اغلب افراد به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و به همین دلیل در آمار ثبت نمی‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: تعداد موارد مثبت بستری در هفته گذشته نسبت به دو هفته گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل خود دو برابر افزایش داشته است.

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: با توجه به شرایط موجود انتظار داریم دو تا سه هفته دیگر این موج جدید شیوع ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم، اما تعداد آمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا برای تحلیل و اعلام نتیجه تعیین کننده خواهد بود.

وی تصریح کرد: افرادی که علامت دار هستند به هیچ وجه در مراکز سر بسته، اداری و مراکز تجمعی حاضر نشوند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: علائم گوارشی نیز یکی از علائم ابتلا به کووید در افراد است و لازم است مبتلایان به این علائم نیز نسبت به قرنطینه خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خاطرنشان کرد: شست شوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حضور نیافتن بی دلیل در مکان‌های شلوغ و رعایت فاصله گذاری مهمترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.