روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 22 June , 2024
امروز : شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۳ - 16 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 8713
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 23 مهر 1399 - 11:50 | | ارسال توسط :

کلنگ سه طرح عمرانی جدید در کیش به زمین زده شد

کلنگ ساخت دومدرسه و یک مسجد جدید در منطقه نوبنیاد کیش با حضور مسئولان استانی و محلی در کیش بر زمین زده شد.

کلنگ ساخت دومدرسه و یک مسجد جدید در منطقه نوبنیاد کیش با حضور مسئولان استانی و محلی در کیش بر زمین زده شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در آیین کلنگ زنی دو مدرسه و یک مسجد جدید در منطقه نوبنیاد کیش امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه علم و دانش از منظر و نگاه آموزه های دینی در کنار توجه به ساخت مساجد و گسترش آیین های مذهبی اظهار کرد: خدا را شاکریم که پیرو دین، پیامبر و کتاب مقدسی و مکتبی هستیم که به فرهنگ، علم و آموزش بیشترین توجه را دارد.

وی با اشاره به ساخت نخستین مسجد به دست مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، ساخت مدرسه و مسجد را صدقه جاریه برشمرد که ثواب آن تا آخرین لحظه ای که این ساختمان برپاست و در آن نماز یا درس خوانده می شود باقی است افزود: در سال گذشته با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، خیرین و آموزش و پرورش موفق به احیاء و آماده سازی ۱۰ نمازخانه در مدارس شدیم.

امام جمعه کیش با بیان اینکه ساخت مساجد به محوریت نهاد جمعه در جزیره کیش در دوره امامت جمعه حجت الاسلام علیدادی روند بسیار خوبی را طی کرده است افزود: با توجه به اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام تصمیم گرفتیم تا نهاد امام جمعه به ساخت مدارس ورود کردهو با کمک خیرین و سازمان منطقه آزاد کیش در این مسیر نیز گام های مثبتی بردارد.

وی ساخت یک مدرسه ابتدایی ۹ کلاسه به نام حجت الاسلام سید علی سیدین که در راه خدمات رسانی به بیماران کرونایی به این بیماری مبتلا شده و به دیار حق شتافت و یک مسجد به نام امام محمد باقر (ع) در منطقه نوبنیاد را از فعالیت هایی عنوان کرد که در کنار ساخت یک مدرسه ۱۸ کلاسه پسرانه توسط سازمان منطقه آزاد کیش در سال جاری توسط نهادد امام جمعه و با همکاری خیرین در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به روند مطلوب گسترش فضاهای آموزشی با ساخت دومدرسه جدید در منطقه نوبنیاد و پیشرفت فیزیکی مدرسه ۱۸ کلاسه که در حال ساخت است افزود: با احداث مدارس یاد شده کیش در سرانه فضای آموزشی به استانداردهای لازم در کشور می رسد.

مصطفی خانزادی، معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شروع توسعه در هر جامعه ای از آموزش و پرورش و آموزش عالی آغاز می شود افزود: سرانه پژوهشی و آموزشی در کشور ما نسبت به کشورهایی همانند کره که در دوره ای چشم انداز توسعه خود را رسیدن به پیشرفت و توسعه در پایتخت ایران قرار داده بود بسیار پایین تر است.

وی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت فرهنگی که بر توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش تاکید دارند ادامه داد: سرانه آموزش و پژوهش در جزیره کیش حتی نسبت به کشور نیز کمتر است در حالیکه کیش در بسیاری موارد تلاش کرده است تا در کشور به عنوان یک برند شناخته شود.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های آموزش و پرورش در جزیره کیش قدیمی است زیرا به دلیل شرایط آب و هوایی فرسودگی در ساختمان ها با سرعت بیشتری صورت گرفته وعمر ساختمان ها را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: دکتر مظفری همواره تاکید دارند تا سرانه آموزشی در جزیره کیش از استانداردهای لازم و کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

خانزادی افزود: آموزش و پرورش و آموزش عالی را نباید به چشم هزینه نگاه کرد بلکه باید به دید کارخانه تولید فکر و اندیشه به آن نگریست.

وی با گلایه از اینکه در صورت بسته شدن تفاهمنامه توسط دو بخش یا نهاد به ویژه نهاد حاکمیتی باید به آن پایبند بود افزود: بیش از یک سال و نیم پیش تفاهم نامه ای میان سازمان منطقه آزاد کیش با سازمان نوسازی مدارس در خصوص نوسازی مدرسه هاجر که دارای وسعت بالایی از نظر فیزیکی است بسته شده است که متاسفانه تا به امروز اقدامی برای بازسازی آن صورت نگرفته و با توجه به کمبود فضای آموزشی در کیش در صورت ساخته شدن این مدرسه فضا و سرانه آموزشی با احداث دو مدرسه جدید و یک مدرسه در حال ساخت به نرم استاندارد کشور نزدیک خواهد شد.

معاون عمرانی سازمان خاطر نشان کرد: در کشور سرانه آموزشی ۵٫۲ دهم متر برای هر دانش آموز است که در جزیره کیش این فضا در حدود ۳٫۹ بوده و ما با ساخت مدارس جدید می توانیم به نرم کشور در حدود ۵٫۲ نزدیک شویم.

آئین کلنگ زنی سه طرح عمرانی که با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، محمدعلی وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مسئولین محلی، نظامی و انتظامی سه شنبه ۲۲ مهر در فاز سه نوبنیاد جنب میدان آرین برگزار شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.