روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 25146
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 04 دی 1400 - 12:09 | | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات:

ساماندهی جنگل های سفین کیش برای حفظ گونه های ارزشمند گیاهی انجام شد

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: پاکسازی و هرس درختان جنگلی سفین این جزیره به عنوان یکی از مطالبات بومیان منطقه برای حفظ گونه های ارزشمند گیاهی و تامین رفاه ساکنان و گردشگران با بررسی های کارشناسی انجام شده است.
ساماندهی جنگل های سفین کیش برای حفظ گونه های ارزشمند گیاهی انجام شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،عبدالنبی شرفی روز شنبه اظهار داشت: رسیدگی نکردن به اراضی جنگلی سفین در سال های طولانی سبب رشد گونه های مهاجم شده که هرس و پاکسازی این منطقه برای حفظ گونه های بومی ضروری بود.

وی اضافه کرد: ساماندهی این بخش از جزیره از درخواست های مکرر بومیان منطقه بود که با هدف هرس و پاکسازی گونه های مهاجم و غیربومی و آماده سازی فضای مناسب جهت کاشت گونه های بومی مانند کهور ایرانی اجرایی شد.

شرفی افزود: غالب شدن گیاهان مهاجم در این منطقه نه تنها امکان تردد و استفاده مناسب ومطلوب از فضای جنگلی را برای گردشگران و ساکنان کیش ناممکن کرده بوده بلکه هنگام بروز آتش سوزی های متعدد امکان تردد ماموران آتش نشانی و ماشین آلات اطفا حریق هم امکان پذیر نبوده و به همین علت اواخر سال گذشته و اوایل امسال قسمت وسیعی در داخل این منطقه جنگلی طعمه اتش شد.

مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات گفت: همچنین به علت پوشیدگی  بیش از حد این جنگلها محلی برای  گذران افراد بزهکار بوده به نحویی  تامین امنیت  این بخش برای  پلیس هم ناممکن شده بود .

وی یادآور شد: شرکت عمران  آب و خدمات در راستای حل این مشکلات و حفظ محیط زیست و درختان ارزشمند این بخش با هماهنگی اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش و درنظرگرفتن نظرات و درخواست های بومیان طرح ساماندهی اراضی جنگلی و هرس درختان را آغاز کرد.

شرفی اظهار داشت: با ساماندهی وحذف گیاهان مهاجم زمینه برای احیایی باغات قدیمی  مهیا و استفاده از فضای جنگلی حدود ۸۰ هکتاری و ۲ ‌کیلومتر  پیست دوچرخه  موجود  با نصب روشنایی و تامین امنیت فراهم شد است.

مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات یادآور شد: در ۲ ماه گذشته نیز هرس درختان این منطقه با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر انجام بررسی های لازم در زمینه حفظ محیط زیست و گونه های ارزشمند گیاهی متوقف شده بود تا پس از بررسی همه جانبه  گونه های بومی از جمله کهور ایرانی در فضاهای ایجاد شده کاشته شود.

برخی از در فضای مجازی با بازنشر کلیپی از هرس درختان این منطقه انتقاد کرده بودند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.