روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 39202
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 02 فروردین 1402 - 14:46 | | ارسال توسط :
معاون وزیر اقتصاد:

درمان درد مزمن تورم نیازمند اجماع حاکمیت است

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسئله تورم در کشور به درد مزمن تبدیل شده است که حل و فصل آن نیازمند تصمیم گیری در سطح حاکمیت است گفت: باید در همه ارکان حاکمیت به ویژه دولت و مجلس این اراده وجود داشته باشد.
درمان درد مزمن تورم نیازمند اجماع حاکمیت است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،« سیدهادی سبحانیان» با حضور تلفنی در میز اقتصادی سیما افزود: ما در کشورمان برخی مسائل تاریخی داریم که از دهه‌های گذشته باقی مانده و متاسفانه طی سال‌های گذشته هم تشدید شده است.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: از این مسائل به عنوان کلی ناترازی‌ها یاد می‌کنم؛ ناترازی در بودجه، صندوق‌های بازنشستگی، بعضی بخش‌های اقتصادی مثل حوزه انرژی، غذا و بانک‌ها.

وی با اشاره به سرریز این ناترازی‌ها به نظام بانکی کشور افزود: در صندوق‌های بازنشستگی منابع و مصارف همخوان نبوده و از محل منابع بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور تامین شده و لزوما مربوط به سال‌های اخیر نیست.

سبحانیان با بیان اینکه مسئله تورم در کشور ما به درد مزمن تبدیل شده است که حل و فصل آن نیازمند تصمیم گیری در سطح حاکمیت است تا به ناترازی‌ها دامن زده نشود گفت: باید در همه ارکان حاکمیت به ویژه دولت و مجلس این اراده وجود داشته باشد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در سال گذشته، در سال آغاز به کار دولت اقدامات خوبی انجام گرفت که البته ناکافی بود.وی افزود: وقتی که دولت سیزدهم روی کار آمد رشد نقدینگی در شهریور ماه ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ درصد بود که حالا بر اساس آخرین آمار به حول و حوش ۳۰ درصد رسیده که در نتیجه تلاش‌های دولت و طراحی ابزارهایی برای هدایت اعتبارات به سمت تولید بوده است.

سبحانیان به نوسانات ارزی و تلاش‌های دولت برای مهار آن اشاره کرد و گفت: دولت تلاش خود را میکند تا با کاهش هزینه‌های دولت، مهار افزایش‌های سرسام آوری که ایجاد شده بود، در انضباط بخشی حداکثری به هزینه‌ها موفق عمل کند و هم در عدم استقراض از شبکه بانکی و بانک مرکزی و هم در حوزه نظام بانکی اعداد و ارقام حاکی از گام‌های جدی دولت است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تدوین نقشه راه رشد غیر تورمی و فقرزدا از آغاز به کار دولت سیزدهم، افزود: دولت به این موضوع واقف بود و امیدواریم با تدبیر مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به عنوان کنترل تورم و رشد اقتصادی و تمرکز دولت بر این دو حوزه دستاوردهای بزرگتری در سال جاری در کشور داشته باشیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.