روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 45262
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 مهر 1402 - 16:38 | | ارسال توسط :

اردن فردا میزبان نشست چهارجانبه با سران مصر، آمریکا و فلسطین

دفتر پادشاهی اردن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نشست چهارجانبه‌ای با حضور سران اردن، مصر، آمریکا و فلسطین فردا چهارشنبه ۱۸ اکتبر در شهر امان برگزار می‌شود.
اردن فردا میزبان نشست چهارجانبه با سران مصر، آمریکا و فلسطین

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،در بیانیه دفتر پادشاهی اردن آمده است که عبدالله دوم، پادشاه اردن فردا میزبان نشست‌ چهارجانبه‌ای با حضور جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان خواهد بود.  

در این بیانیه آمده است که این مذاکرات بر تحولات نوار غزه، پیامدهای آن برای منطقه و کمک به این منطقه متمرکز خواهد بود.

کوچاندن فلسطینیان خط قرمز است

در همین حال پادشاه اردن در سفر به برلین با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و با بیان اینکه کوچاندن فلسطینیان خط قرمز است، تصریح کرد که آوارگان نه در اردن و نه در مصر مستقر نمی‌شوند.

پادشاه اردن در مذاکرات با اولاف شولتش، صدر اعظم آلمان در برلین اعلام کرد: باید وضعیت فاجعه‌بار و بسیار خطرناک در غزه پایان یابد و کمک‌های انسانی سریعا تامین شده و از غیرنظامیان حفاظت به عمل آید.

به گزارش روسیا الیوم، این دیدار در راستای تکمیل دیدارهای عبدالله دوم در تور اروپایی برای جلب موضع بین المللی جهت توقف جنگ علیه غزه است. وی در این راستا به انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه سفر کرده است.

پادشاه اردن عنوان داشت: نقش آلمان در ثبات منطقه تعیین‌کننده است و مدت‌هاست که حمایت آلمان از اردن ثابت بوده است. چالش پیش‌روی ما بزرگ است اما اراده ما برای تحقق آن باید ثابت باشد؛ آن هم به خاطر ملت‌هایمان که به قدر کافی جنگ و درد و رنج را متحمل شده‌اند.

وی افزود، صلح بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تنها راه به سمت آینده امن برای فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها و برای همه ما در منطقه است. مسیر رو به جلو می‌طلبد که راه‌حل‌های سیاسی و نه فقط امنیتی وجود داشته باشد.

عبدالله دوم گفت: تمام منطقه در آستانه سقوط به سمت پرتگاهی است که این گرداب جدید از مرگ و تخریب، ما را به سمت آن سوق می‌دهد، خطر گسترش جنگ علیه غزه واقعی است و پیامدهای آن برای همگان وخیم خواهد بود. صدها هزار تن در غزه نمی‌توانند به غذا، آب، برق و دیگر خدمات اساسی دسترسی داشته باشند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.