روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 27997
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 22 اسفند 1400 - 10:47 | | ارسال توسط :

اعلام پایبندی مقتدی صدر به دولت اکثریت ملی در دیدار با رهبران چارچوب هماهنگی

رهبر جریان صدر عراق در دیدار با رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان بار دیگر بر پایبندی خود به دولت اکثریت ملی تاکید کرد. در همین حال، وزیر خارجه عراق نیز از تشکیل دولت کشورش در یک بازه زمانی کوتاه خبر داد.
اعلام پایبندی مقتدی صدر به دولت اکثریت ملی در دیدار با رهبران چارچوب هماهنگی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، هیئتی از چارچوب هماهنگی شیعیان عراق متشکل از هادی العامری، فالح الفیاض و احمد الأسدی به همراه محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف “السیاده” با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در نجف دیدار کردند.

هیچ مقام عراقی جزئیات این نشست را منتشر نکرده است اما مقتدی صدر در توییتی پس از این نشست بر پایبندی خود به تشکیل دولت اکثریت ملی در عراق تاکید کرد.

وی در این توییت نوشت: “نه شرقی نه غربی، دولت اکثریت ملی.”

در همین حال، الخنجر دیدار با صدر و جو حاکم بر آن را “مثبت” ارزیابی کرد و در توییتی نوشت: ما همیشه بر اهمیت گفت‌وگوی ملی برای غلبه بر موانع و تکمیل تعهدات قانون اساسی تاکید می‌کنیم، چراکه عراق به تفاهم و ثبات نیاز دارد.

وی در ادامه از مقتدی صدر به دلیل ابتکارعملش برای تشکیل دولت عراق تشکر و ابراز امیدواری کرد فضای مثبت حاکم بر نشست مذکور مقدمه‌ای برای تشکیل یک دولت قدرتمند باشد.

حیدر العبادی، رهبر ائتلاف “النصر” نیز در سخنانی در این باره اظهار کرد: ما از هرگونه پیشرفت و توافق سیاسی برای پایان دادن به بن بست فعلی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: واقعیت کشور و چالش‌هایی که با آن مواجه است، ایجاب می‌کند که همه به معادلات موجود درباره حکومت توجه کنیم نه به سهم افراد و اینکه چه کسی در حکومت می‌کند.

العبادی همچنین خواستار تلاش برای تشکیل یک دولت قوی و منضبط شد که قادر به مدیریت وظایف خود باشد.

وی افزود: مرحله آتی تفسیرهای نادرست و سیاست‌های متضاد و همچنین ریسک پذیری را تحمل نخواهد کرد.

در همین حال، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که دولت جدید این کشور در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

وی گفت: عراق نزدیک به ۴۰ سال تحت سلطه دیکتاتوری بود و ما کم کم کار را شروع کردیم و پنج ماه پیش انتخابات برگزار شد.

حسین ادامه داد: عراق تنها کشور دموکراتیکی نیست که برای تشکیل دولت دچار مشکل شده است و من گفته‌ام که بلژیک و هلند را مثال می‌زنیم؛ چراکه بلژیکی‌ها تلاش کردند دولت تشکیل دهند اما یک سال و نیم بدون دولت ماندند.

وی همچنین تاکید کرد: دولت کنونی عراق نهایت تلاش خود را می‌کند تا دولت جدید تشکیل شود و این اتفاق در یک بازه زمانی کوتاه انجام خواهد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.