روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 9224
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 07 آبان 1399 - 8:50 | | ارسال توسط :
رئیس جمعیت هلال احمر مرکز مستقل کیش:

افتخار هلال احمر کیش همراهی بیش از ۲۰۰ نفر داوطلب با این مرکز است

طرح ملی آمران سلامت توسط جمعیت هلال احمر کیش به مدت 10 روز در جزیره کیش آغاز شد.

طرح ملی آمران سلامت توسط جمعیت هلال احمر کیش به مدت ۱۰ روز در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه اخبار کیش، محمد شهاب الدین محمدی عراقی، رئیس جمعیت هلال احمر مرکز مستقل کیش با اعلام این خبر افزود: در طی هشت ماه گذشته که با ویروس کرونا مواجه شده‌ایم و تمامی اقشار و ارگان‌های مختلف به سهم خود برای پیشگیری از این بیماری اقدامات لازم را انجام داده‌اند، جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح، ( اوایل اسفند ماه) موضوع پایش سلامت و کنترل تب در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار داد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر کیش نیز به نوبه خود بر طبق تکالیف ذاتی و طبیعی خود که در راس ان کاهش آلام بشری است و حسب دستوراتی که از سوی مرکز داشت و یا هماهنگی‌هایی که در شورای سلامت کیش صورت گرفت مجموعه اقداماتی را انجام داد.

عراقی افزود: در خصوص تب سنجی و پایش افراد که از همان ابتدای اپیدمی در مبادی ورودی اعم از فرودگاه، بندرگاه، مراکز تجمع، بازارها و مراکز گردشگری کیش صورت گرفت، مجموعه اقدامات خوبی انجام شد و همچنان نیز این فعالیت‌ها ادامه یافت و در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله ایام ماه مبارک رمضان در نماز عید فطر، نمازهای جمعه، تجمعات و ایام سوگواری محرم و صفر و مراسم اربعین و دهه آخر صفر به چشم خورد و مجموعه این فعالیت‌ها در پایگاه‌هایی که در سطح جزیره و مراکز تجمعی تدارک دیده شد به خوبی صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته با حضور امدادگران، داوطلبان، جوان و نوجوانان انجام شد که طبق آخرین آماری که در دست است تا پایان هفته گذشته بیش از ۷۰۰ هزار مورد تب سنجی و پایش سلامت در سطح جزیره کیش صورت پذیرفته و این اقدامات کماکان ادامه داشته و تمرکز ما بیشتر در مبادی ورودی جزیره است.

عراقی در تشریح طرح ملی آمران سلامت کیش گفت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر بسیج همگانی و حضور حداکثری همه نهادها و ارگان‌ها برای کمک به قطع زنجیره ابتلا به این بیماری، طرح جدیدی تحت عنوان آمران سلامت ابلاغ شد که طی آن از ۵ لغایت ۱۵ آبان ماه مجموعه‌ای از جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در پایگاه‌هایی که در مراکز تجمع و حضور مردمی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در این طرح مواردی که لازم است در جهت پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی با تمرکز بر بحث پوشش و استفاده صحیح از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی صورت پذیرد در نظر گرفته شده است که به صورت تذکرات زبانی و مکرر انجام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش افزود: نیروهای شرکت کننده در این طرح با اهداء ماسک و تذکرات لازم در جهت استفاده صحیح از آن سعی بر ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک خواهند داشت و امیدواریم که با رعایت این شرایط بهداشتی و درمانی بتوانیم از این آزمایش نیز با سربلندی عبور کنیم.

وی ادامه داد: در مصوبه شورای سلامت کیش نیز مجموعه فعالیت‌های داوطلبانه برای توصیه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف جزیره کیش با سازماندهی جمعیت هلال احمر، هماهنگی شورای سلامت کیش و شورای نظارت برپروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد که در همین راستا نیز ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

عراقی تاکید کرد: آنچه که در حال حاضر برنامه ریزی شده است و به مورد اجرا گذاشته می‌شود ایجاد ۷ پایگاه در سطح جزیره در مراکزی که تجمع افراد در آن‌ها زیاد است و همچنین مبادی ورودی به جزیره، محوطه کشتی یونانی و اسکله تفریحی دایر می شود.

وی ادامه داد: در دو مرکز متعلق به مرکز توسعه سلامت کیش همکاران ما حضور داشته و در خصوص غربالگری و پیگیری‌های موارد تلفنی که در رابطه با خانواده‌های مبتلا و توضیحاتی که باید به این عزیزان در خصوص حضور در منزل داده شود  انجام وظیفه می ‌کنند و در محل خانه هلال مستقر در مسجد خاتم الانبیاء نیز این پایگاه دایر خواهد بود و جوانان وداوطلبان به ارائه توصیه‌های لازم بهداشتی و حفظ و رعایت نکات بهداشتی اهتمام خواهند داشت.

عراقی بیان کرد: امیدواریم با توجهی که گردشگران و کیشوندان خواهند داشت کنترل بیشتری بر این موضوع داشته باشیم چرا که نگرانی‌های جدی در سطح کشور وجود دارد و این امکان هست که جزیره کیش نیز مجدداً دچار تشدید شرایط شود و با رعایت نکات لازم این شرایط تا حدودی کنترل شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: شرایط اقتصادی که به تبع شیوع این ویروس در سطح کشور حاکم شده است تلاش‌ها و کمک‌هایی را توسط خیرین و داوطلبان خود در این زمینه داشته‌ایم و به افراد نیازمندی که تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته بودند شرایط نامناسب اقتصادی پیدا کرده بودند ارائه کردیم.

عراقی در ادامه از طرح جدیدی سخن به میان آورد و گفت: از همه کسانی که تمایل دارند در این طرح جدید مشارکت داشته باشند دعوت به عمل می‌آوریم تا بتوانیم با جمع آوری کمک‌های مناسبی که از سوی خیرین و داوطلبان و مردم عزیز خواهیم داشت که به صورت سبدهای غذایی در پایان این طرح ۱۰ روزه در نیمه آبان ماه با شناسایی‌هایی که در سطح جزیره صورت گرفته است و در حدود ۳۰۰ خانوار می‌باشند توزیع خواهد شد.

وی در خصوص نحوه کمک خیرین به افراد آسیب دیده از شرایط کرونا گفت: خیرینی که از گذشته نیز با آن‌ها در ارتباط بوده‌‌ایم، در صورت امکان می‌توانند کمک‌های خود را به صورت نقدی در اختیار هلال احمر قرار دهند که بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در این مورد انجام می‌پذیرد مواد غذایی تهیه و در اختیار اقشار نیازمند قرار گیرد.

عراقی در خصوص موضوع داروهای مورد نیاز بیماران افزود: دارو و درمان مخصوصاً در خصوص بیماران کرونایی متمرکز در وزارت بهداشت بوده و جمعیت هلال احمر و بخش‌های دارویی آن نیز همکاری بسیار خوبی با وزارت بهداشت داشته اما به لحاظ خروجی موضوع و اینکه تصمیم ستاد ملی کرونا بر این بوده است که این مورد در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش در خصوص جذب نیروی داوطلب در این ارگان گفت: پایه و اساس کار هلال احمر بر پایه داوطلبی در این حوزه است و اساساً ما به عنوان مرکز مستقل هلال احمر در جزیره کیش به لحاظ پرسنل و نیروی عادی به اندازه انگشتان یک دست هم پرسنل حقوق بگیر نداشته باشیم و افتخار ما در این است که بیش از ۲۰۰ نفر داوطلب از امداد گرفته تا داوطلب جوان و خیرینی داریم که در سطح جزیره کیش با ما در حال همکاری هستند و در پایگاه‌های ما به صورت شبانه روزی حضور دارند و در طرح مبارزه با کرونا هم نشان دادند که همراه و همگام ما هستند.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.