روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26231
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 02 بهمن 1400 - 15:08 | | ارسال توسط :

تعداد مبتلایان کرونا در کیش روند افزایشی دارد

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: روند شناسایی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این جزیره در چند روز گذشته به نسبت هفته های قبل روند افزایشی دارد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضا نیا روز شنبه با بیان اینکه هرچند شیب افزایشی تعداد بیماران ملایم است اما هشداری در خصوص خطر شیوع این ویروس به حساب می آید اظهار داشت: هم اکنون در کشور سویه اومیکرون در حال تبدیل به سویه غالب است که عمده بیماران شناسایی شده در کیش نیز از این سویه هستند.

وی اضافه کرد: سرایت پذیری افراد جامعه به صورت خوشه های محل کار و خانواده مهمترین ویژگی سویه اومیکرون است به گونه ای که عمده بیماران شناسایی شده در این ۲ گروه قرار گرفته اند و لازم است افراد جامعه برای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش اظهار داشت: کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به ویژه ۲ ماسک در محیط های سربسته، شست و شوی دست ها و تزریق دُز دوم و سوم واکسن برای جلوگیری از ابتلا پیشنهاد می شود.

وی یادآور شد: به علت افزایش سطح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در چند ماه گذشته و افزایش ایمنی افراد جامعه، ابتلا به ویروس کرونا به صورت بروز علائم خفیف همراه است که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه این رویه را به عنوان سرماخوردگی قلمداد می کنند که این باور غلط است.

رضانیا گفت: هم اکنون تمام علائم سرما خوردگی به منزله ابتلای افراد جامعه به ویروس کرونا است که انتظار می رود افراد هنگام مواجهه با این علائم خود را قرنطینه کرده و جهت دریافت خدمات درمانی هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.