روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 46247
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 آذر 1402 - 15:53 | | ارسال توسط :
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت؛

تفکیک جنسیتی کتب درسی یک دروغ بزرگ است/استخدام هزار گفتاردرمانگر

وزیر آموزش و پرورش شایعه دخترانه و پسرانه کردن کتاب‌های درسی را یک دروغ بزرگ خواند و درباره مهمترین اقدامات این وزارتخانه برای کودکان با نیازهای ویژه گفت: امسال بیش از یک هزار گفتاردرمانگر و کاردرمانگر استخدام شدند.
تفکیک جنسیتی کتب درسی یک دروغ بزرگ است/استخدام هزار گفتاردرمانگر

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به دیدار دو روز قبل معاون اول رئیس جمهور با خانواده ها و کودکان اوتیسمی اشاره کرد و در ارتباط با برنامه این وزارتخانه توضیح داد: سازمان کودکان استثنایی یکی از سازمان های مهم زیرمجموعه وزارتخانه است که اکنون در نقطه اوج قرار گرفته و اولین اقدام مهم آن در سال جاری استخدام بیش از هزار گفتار درمانگر و کار درمانگر بوده که بی سابقه است.

وی توسعه ساختار و سازمان کودکان استثنایی را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد و اضافه کرد: تلاش بر این است که مدارس اوتیسمی در شهرهایی که امکان آن فراهم شود، افزایش یابد که در این رابطه طی روزهای اخیر چند مدرسه افتتاح شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: از آنجا که برخی از کودکان اوتیسمی دارای ظرفیت، استعداد و هوش قابل قبولی برای ورود و تحصیل در مدارس عادی هستند، اقدامات کارشناسی برای تحصیل این بچه ها در مدارس دولتی در دست بررسی است.

صحرایی در ادامه دخترانه و پسرانه کردن کتاب های درسی را یک دروغ بزرگ خواند.

وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون جذب نیز توضیح داد: تلاش بر این است که همه آزمون های سال آینده تا پایان امسال برگزار شود اما این کار نیازمند مقدماتی است و جلسات پیوسته هفتگی با سازمان امور اداری و استخدامی در این رابطه برگزار می شود.

صحرایی یادآورشد: آنچه که مسلم است اینکه بخش مربیان پرورشی، امور ورزشی و سلامت به یک نقطه ای رسیده و بقیه در حال بررسی است.

وی در رابطه با اجرای قانون رتبه بندی نیز ضمن اینکه این طرح را یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم توصیف کرد، اظهار داشت: انصافا این دولت حق خود را درباره معلمان به نحو احسن اجرا کرد و من به عنوان نماینده مشترک دولت و معلمان از رئیس جمهور تشکر می کنم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرایند بررسی اعتراضات معلمان در اجرای رتبه بندی هم توضیح داد: در جریان بررسی اعتراضات سه حالت پیش می آید، یا اعتراضات وارد است یا وارد نیست یا کاهش رتبه اتفاق می افتد، در دو بخش اول، کل کار به پایان رسیده و احکام جدید افرادی که اعتراضاتشان وارد بوده، در فرایند صدور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هرکس در رابطه با رتبه بندی خود، اعتراض داشته در فرایند شفاف و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: این بررسی ها طبق آئین نامه ماده ۱۴ انجام و مراحل کار به صورت شفاف و دقیق طی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند توزیع شیر در مدارس نیز گفت: این کار هنوز فراگیر نشده و دلیل این است که در هفته دو بار شیر و در مجموع ۱۶ میلیون پاکت شیر باید بیش دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس دولتی توزیع شود و از آنجا که این شیرها فرادما هستند، تولید آنها زمان بر است.

صحرایی احیا توزیع شیر در مدارس را اقدام بزرگ دولت سیزدهم بعد از یک دهه عنوان کرد و افزود: جلسات پیوسته در این رابطه با استانداران و صنایع شیر در حال برگزاری است و تلاش می شود در اولین فرصت شیر به دست دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی در سراسر کشور برسد و باید توجه داشت که وزارت آموزش و پرورش آخرین زنجیره توزیع شیر است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.