روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6712
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 15 شهریور 1399 - 10:43 | | ارسال توسط :
مشاور رئیس جمهور:

توسعه فرهنگی و مشارکت اجتماعی ضرورت توسعه اقتصادی است

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که ما در مناطق آزاد داریم مسوولیت‌های اجتماعی است.
توسعه فرهنگی و مشارکت اجتماعی ضرورت توسعه اقتصادی است

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که ما در مناطق آزاد داریم مسئولیت‌ های اجتماعی است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مرتضی بانک، در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی جزیره کیش در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص به کارگیری چهره‌های فرهنگی در مناطق آزاد عنوان کرد: توسعه اقتصادی بدون ارتباط با جامعه محلی و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ابتر و ناقص است.

وی افزود: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم که در محدوده‌های شهری و محدوده‌هایی که جمعیت در آن تمرکز دارد فعالیت می‌کنیم، مهمترین عنصری که باید هم پای فعالیت‌های اقتصادی به آن نیز توجه داشته باشیم رشد جوامع محلی و محیط اجتماعی است.

بانک  با اشاره به اینکه  10 درصد از اعتبارات به زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری اختصاص داده شده است تاکید کرد: مشارکت زیادی در حوزه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر داریم و خوشبختانه ارتباط نزدیکی با جامعه هنری برقرار کرده‌ایم.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: اخیراً فیلمی از یک بانوی شناگر در چابهار با همکاری بخش خصوصی و امکاناتی که چابهار اختصاص داده بود تهیه شده است که در آن رکورد گینس توسط این خانم شناگر(الهام اصغری) شکسته شد که در آینده نزدیک آن را مشاهده خواهید کرد.

وی افزود: خوشبختانه از عناصر فرهنگی هم استفاده زیادی شده است که می‌توان به اجرای این امر در جزیره کیش نیز اشاره داشت.

بانک تاکید کرد: آقای افشین علا از هنرمندانی است که در مجموعه کیش فعالیت‌های بسیاری را داشته و به دلیل مسوولیت اجتماعی که دارد، در خصوص خیانتی که در مورد جامعه اسلامی و خصوصاً فلسطین عزیز شد شعری را سرود که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت .

وی خاطر نشان کرد: جامعه کیش همراه با مسائل اقتصادی در حوزه هنر و پیوند با مسائل سیاسی حضور جدی و فعالی را دارا است و خوشبختانه مجموعه فرهنگی و شب‌های هنری به وفور در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود که البته در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در حال رکود است که در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بنده نیز به دلیل این کار ارزشمند تقدیر و تشکر ویژه‌ای از آقای افشین علا به عمل آوردم. در سایر مناطق آزاد مانند قشم و ارس همواره این نوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بخشی از وظایف خود را در این زمینه به اجرا در آوریم.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.