روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 39478
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1402 - 12:32 | | ارسال توسط :

جزء خوانی قرآن کریم، فرصتی که کیشوندان از آن غافل نشدند

مراسم جزء خوانی قران کریم به عنوان یکی از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان هر روز با حضور گردشگران و کیشوندان در مساجد مختلف کیش برگزار می‌شود.
جزء خوانی قرآن کریم، فرصتی که کیشوندان از آن غافل نشدند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از  ایرنا، آیین معنوی جزء خوانی قران کریم به سنت هر ساله در مساجد کیش با حضور قاریان مختلف همه روز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود و در آن جمع کثیری از روزه داران کیشوند و گردشگرانی از نقاط مختلف کشور حضور دارند.

انس با قرآن کریم به عنوان کلام وحی آرامش بخش روح و روان آدمی در ایام ماه مبارک رمضان همیشه به صورت ویژه مورد توجه روزه داران بوده به گونه‌ای که امسال مسجد حضرت ثامن الائمه کیش برای نخستین بار پس از بهره‌برداری، میزبان این آیین معنوی است.

آیین جزء خوانی در این مسجد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ عصر با حضور ۱۰ قاری برجسته بین‌المللی و بومی کیش برگزار می‌شود و علاوه بر آن برخی از روزه داران با قرآن کریم در جوار پنج شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد امام حسن(ع) این جزیره انس پیدا می‌کنند.

مسجد خاتم الانبیا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد این جزیره نیز در این ساعات پذیرای روزه دارانی است که به دنبال بهره‌گیری از این فرصت معنوی هستند.

مسجد نور اهل سنت کیش نیز همانند سال‌های گذشته میزبان خیل عظیمی از روزه داران این جزیره است که روزانه، روزه داران را در آیین معنوی جزء خوانی میزبانی می‌کند.

خیل کثیری از مومنان، زائران و نمازگزاران همراه با جوانان و نوجوانان اعم از دختر و پسر در این آیین معنوی شرکت کرده و از برکات کلام الله مجید بهره‌مند می‌گردند.

جوانان و نوجوانان با شرکت پرشور در این مراسم معنوی ضمن بالابردن درجات روحانی و معنوی خود در این ماه پرفیض، درس‌هایی از قرآن را فرا گرفته و در زندگانی خود بکار می‌بندند.

همچنین طبق اعلام نهاد امامت جمعه کیش در ماه مبارک رمضان ۲۰ روحانی از حوزه علمیه قم در قالب طرح هجرت در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز تجاری این جزیره حضور دارند و نسبت به انجام تبلیغ معنوی اقدام می‌کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.