روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 37996
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - 13:16 | | ارسال توسط :
وزیر نفت در حاشیه هیات دولت؛

حدود ۶۰ درصد از مشترکان گاز افزایش قیمت نداشتند/بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی

وزیر نفت با اعلام اینکه حدود ۶۰ درصد از مشترکان گاز در هفته های اخیر هیچگونه افزایش قیمتی نداشتند، اعلام کرد: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در دهه فجر به بهره برداری می رسد که روزانه ۵۶ تا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز را فراوری می‌کند.
حدود ۶۰ درصد از مشترکان گاز افزایش قیمت نداشتند/بهره برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مرحله، پرونده احداث پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود و این آخرین فاز آن خواهد بود.

وزیر نفت با بیان اینکه برای این فاز از پارس جنوبی حدود ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است، گفت: مجموع طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، بالغ بر ۳ میلیارد دلار است.

مشترکینی که خارج از الگوی مصرف گاز استفاده کنند باید به صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند

وی در رابطه با تعرفه گاز مشترکان خانگی گفت: پیشتر به مردم شریف و همه مشترکان مشترکان گاز خانگی و تجاری اطلاع رسانی کرده بودیم که مشترکاتی که خارج از الگوی مصرف داشته باشند رویه متفاوتی در پیش خواهیم گرفت؛ آن دسته از مشترکانی که خارج از الگوی مصرف گاز ، مصارف غیر متعارف دارند منتظر قبض های بالا باشند.

وزیر نفت گفت بر اساس قانون بودجه آن دسته از مشترکانی که در سقف الگوی مصرف گاز هستند هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند و نزدیک به ۶۰ درصد از مشترکان گاز هیچ گونه افزایش قیمت نداشتند.

اوجی با بیان اینکه ۷۰ درصد تخفیف برای مشترکینی اعمال خواهد شد که طبق سقف تعیین شده در جداول ۵ اقلیم آب و هوایی برای سه ماه زمستان گاز مصرف کنند، اظهار داشت: مشترکینی که خارج از الگوی مصرف گاز استفاده کنند باید به صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.