روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 35316
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 26 مهر 1401 - 12:33 | | ارسال توسط :

حل مشکلات آموزش و پرورش کیش به صورت ویژه دنبال می شود

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: این دبیرخانه حل مشکلات آموزش و پرورش جزیره کیش را به صورت ویژه بر اساس برنامه های راهبری دنبال می کند.
حل مشکلات آموزش و پرورش کیش به صورت ویژه دنبال می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، نصراله ابراهیمی روز سه شنبه در حاشیه سفر خود به جزیره آزاد کیش، در خصوص آموزش و پرورش و پیگیری موضوعات فرهنگی جزیره کیش اظهار کرد: توجه به موضوعات فرهنگی در مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت است و از اولویت های ما در دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد : در توسعه بخش های آموزشی و فرهنگی جزیره اهتمام ویژه ای خواهیم داشت و مدیر عامل و هیات مدیره منطقه آزاد بر اساس برنامه های راهبردی و برنامه بودجه مصوب ۱۴۰۱ موضوع را دنبال می کنند.

ابراهیمی در ارتباط با نوسازی خودروهای فرسوده در مناطق آزاد کشور گفت: اکثر مناطق آزاد با معضل خودروهای فرسوده مواجه هستند و اخیرا طبق مصوبه هیات محترم وزیران و ابلاغیه وزارت صمت، برنامه‌ریزی شده است تا از خودروهای هیبریدی و دوگانه سوز هم برای مناطق و هم برای ورود به سرزمین اصلی بهره‌برداری شود که به جد در دستور کار دبیرخانه شورایعالی قرارگرفته و در هیات مدیره مناطق آزاد کشور پیگیری و دنبال خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پاسخ به مهمترین رویکرد دبیرخانه برای جذب سرمایه گذار در مناطق آزاد کشور، گفت: سرمایه گذار باید مشوق و انگیزه ی لازم از حیث تکمیل حوزه زیرساخت ها در بخش ارتباطی (انرژی) و بخش های مقرراتی ـ تقنینی را داشته باشد و در همین جهت موضوعات از طریق دستگاه های اجرایی متولی پیگیری می شود.

وی یادآور شد: اگر زیرساخت های نهادهای مالی به ویژه در حوزه های بانک آفشور، بیمه آفشور و بورس بین الملل در کنار موضوعات داخلی، زیرساخت های لازم را بر اساس تبصره سه قانون بودجه ۱۴۰۱ دنبال شود و زمینه های لازم برای تسهیل گری فرآیندهای اداری در بخش های اقتصادی کشور به منظور انجام امور کسب و کارهای بزرگ، کوچک و متوسط فراهم خواهد شد.

ابراهیمی گفت: در این صورت سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این مناطق خواهند داشت تا با استفاده از ابزارهای نوین بانکی با کوتاهترین فرآیندها و کم کردن زمان و هزینه، اقدام به برنامه‌ریزی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری نمایند.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید حمایت عملی از سرمایه گذاران داشته باشیم تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر اعتبار و سرمایه اش را برای انجام امور خدماتی به مردم، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) صرف کند.

چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی»، با حضور ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برپاست.

بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ عصر دوشنبه گشایش یافت که در ان ۲۵۰ شرکت و سازمان خصوصی و دولتی در ۹۰ غرفه نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی توانمندی های خود در موضوعات تخصصی را به نمایش گذاشته اند.

الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکردهای این رویداد است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه و بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های خصوصی و دولتی، سازمان بنادر و دریا نوردی، فرابورس ایران و منطقه آزاد تجاری کیش از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ساعات ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.