روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 29 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ - 26 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 50273
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1403 - 12:35 | | ارسال توسط :

رصد خانه ملی رفاه ایرانیان با هدف کاهش نابرابری در حوزه رفاه افتتاح شد

رصدخانه ملی رفاه ایرانیان با هدف داشتن تصویری روشن از وضعیت رفاهی کشور، کمک به سیاستگذاری، ایجاد پلتفرم کاملی از داده‌ها و اطلاعات رفاهی برای کاهش فقر و بی‌عدالتی و نابرابری در حوزه رفاه، اشتراک داده‌ها و آمار با سازمان‌های دیگر، شناسایی فقر و توزیع جغرافیایی آن و سیاستگذاری دقیق و هدفمند جهت محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار در وزارت تعاون افتتاح شد.
رصد خانه ملی رفاه ایرانیان با هدف کاهش نابرابری در حوزه رفاه افتتاح شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،صبح امروز – یکشنبه – رصدخانه ملی رفاه ایرانیان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

رصدخانه ملی رفاه، شبکه‌ای سیاست محور است که رصد نظام‌مند و مستمر شرایط و مسایل مربوط به رفاه همه افراد و خانوارها را در پهنه جغرافیایی کشور بر عهده دارد تا از سیاست، برنامه، تصمیم‌گیری و اجرای «کارآمد و مبتنی بر شواهد» حمایت کند.

این اولین بار است که در کشور چنین رصدخانه جهت بررسی شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده است.

اهداف ایجاد رصدخانه ملی رفاه ایرانیان داشتن تصویری روشن از وضعیت رفاهی کشور/ منطقه/ استان/ شهر، کمک به سیاستگذاری مبتنی بر شواهد، ایجاد پلتفرم کاملی از داده‌ها و اطلاعات رفاهی برای کاهش فقر و بی‌عدالتی و نابرابری در حوزه رفاه، اشتراک داده‌ها و آمار با سازمان‌های دیگر، شناسایی فقر و توزیع جغرافیایی آن و سیاستگذاری دقیق و هدفمند جهت محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار است.

در این همایش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رفاه و امور اقتصادی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، معاون توسعه و منابع وزارت تعاون، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت تعاون، معاون روابط کار، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سخنگوی هیات دولت حضور دارند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.