روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 31953
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 04 تیر 1401 - 9:55 | | ارسال توسط :

خانواده مهمترین عامل پیشگیری از بروز پدیده شوم اعتیاد در جامعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی فائقی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به غبارروبی مزار شهدای گمنام کیش به عنوان آغازگرویژه برنامه های این هفته اظهار کرد: در دو سال گذشته فعالیت های آموزشی به صورت حضوری در این خصوص کمتر بوده اما به صورت مجازی […]

خانواده مهمترین عامل پیشگیری از بروز پدیده شوم اعتیاد در جامعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی فائقی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به غبارروبی مزار شهدای گمنام کیش به عنوان آغازگرویژه برنامه های این هفته اظهار کرد: در دو سال گذشته فعالیت های آموزشی به صورت حضوری در این خصوص کمتر بوده اما به صورت مجازی اموزش های لازم در جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به صورت مستمر در جزیره کیش ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر از پنچ کمیته اصلی تشکیل شده است افزود: کمیته های مقابله، حقوقی، فرهنگی، مشارکت های مردمی و درمان و زیر گروه های کمیته ها در جزیره کیش فعال بوده است.

فائقی با  تاکید بر اهمیت مشارکت های مردمی و همکاری تمامی نهادها در ساختن جزیره ای پاک افزود: مهمترین بخش مشارکت های مردمی، همکاری و همراهی و آموزش خانواده هاست زیرا مادر به عنوان محور خانواده می تواند بیش از هر شخص دیگری در سلامت خانواده موثر باشد به همین منظور باید اموزش های لازم در خصوص پیشگیری ها از خانواده ها آغاز شود.

وی با اشاره به توسعه بخش های آموزشی در راستای پیشگیری در این حوزه اجرای طرح های مدارس مروج سلامت، آموزش مهارت های زندگی و مقابله با شیوع مصرف مواد همچنین طرح های ماد و مانا تاکید کرد: برنامه های متنوعی در این هفته اجرا خواهد شد که می توان به برگزاری ورزش های همگانی، جلسه خادمین دفاع مقدس  با تقدیر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، نمایش فیلم های سینمایی در صدا و سیما، نشست با خیرین و یاری گران زندگی با شعار« نه به اعتیاد»، جمع آوری معتادان متجاهر و برگزاری میز خدمت با هدف آگاه سازی و مشاوره عمومی در نماز جمعه اشاره کرد.

چهار کلینیک فعال درمان نگهدارنده در کیش

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش نیز در این نشست با اشاره به وجود چهار کلینیک درمان نگهدارنده در جزیره کیش با هدف درمان و کنترل بیماری اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی آن افزود: درمان بر حسب نوع مواد مصرفی و مدت زمان الودگی بیماران به دو نوع دارویی و روانی به فرد و خانواده در این کلینیک ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰۰ بیمار از خدمات این کلینک ها استفاده می کنند توضیح داد: در دو شیفت کاری در کلینک های یاد شده به بیماران خدمات ارائه می شود.

رضانیا در خصوص شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر از کیش نیز افزود: این افراد شناسایی، جمع آوری و غربالگری شده و برای درمان به کمپ های ترک اعتیاد در سرزمین اصلی اعزام می شوند که از سال ۹۶ این طرح در حال اجرا است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی همچنین از پایش و نظارت بر فعالیت این کلینک ها در خصوص میزان تجویز داروها و نوع داروهای مصرفی تاکید کرد.

طرح های پاکسازی معتادان متجاهر توسط پلیس همچنان ادامه دارد

سرهنگ علامرضا خادمی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش نیز در این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر به نمونه ای از اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش اشاره کرد و افزود:: اجرای طرح پاکسازی منطقه ای و محلی به ویژه در تفرجگاه ها و پارک ها، مشاوره و پاسخگویی به مطالبات کیشوندان( میز خدمت در نماز جمعه) برگزاری نمایشگاه های اطلاع رسانی و نمایش دستاوردهای پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر، و برگزاری دوره های آموزشی در مدارس و ادارت از جمله فعالیت هایی است که در این راستا صورت گرفته است.

وی به دستگیری سه تن از عناصر اصلی توزیع مواد مخدر در کیش در سال جاری اشاره کرد و افزود: در طی سال جاری با رصد و تلاش نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شاهد افزایش دستگیری وارد کنندگان و توزیع کنندگان در جزیره کیش بودیم.

سرهنگ خادمی نصب دوربین های چهره خوان و دستگاه ایکس ری کامیونی را از جمله مطالبات پلیس و کیشوندان در راستای تشدید مبارزه با مواد مخدر در کیش عنوان و خاطر نشان کرد: وجود تجهیزات می تواند در شناخت افراد سابقه دار کمک کرده و از ورود این افراد به کیش جلوگیری کند.

اجرای طرح های آموزش مجازی در دوران کرونا

شقایق کهور زاده رئیس اداره بهزیستی کیش و مسئول کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز در این نشست به فعالیت های فرهنگی انجام شده توسط شورا اشاره کرد و افزود: اگر چه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان آموزش های حضوری وجود نداشت اما با برگزاری دوره های مجازی حدود ۲ هزار نفر در طرح های آموزشی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی به تفاهم با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در راستای آموزش غیر مستقیم پیشگیری از اعتیاد در مدارس تفاهم نامه ای برای آموزش معلمان و شناخت بیشتر آنان با نحوه آموزش های غیرمستقیم برگزار شده است.

کهورزاده خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های مختلف در کمپ سحر، فاز اف و کرمانشاهان با استفاده از ظرفیت های مردمی و گروه همیاران و آموزش مهارت های زندگی از دوره پیش دبستانی با هدف پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در جامعه از جمله برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر کیش است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.