روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 3438
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 09 تیر 1399 - 12:35 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

روند افزایشی بیماری کرونا،آسیب جدی به بدنه سلامت استان وارد کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه روند افزایشی بیماری کرونا در استان در چند وقت اخیر، آسیب جدی به بدنه سلامت و مدافعان سلامت هرمزگان وارد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه روند افزایشی بیماری کرونا در استان در چند وقت اخیر، آسیب جدی به بدنه سلامت و مدافعان سلامت هرمزگان وارد کرده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، دکتر حسین فرشیدی ضمن حضور بر بالین یکی از پرستاران بیمارستان شهید محمدی بندرعباس که به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، افزود: کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد و تاکنون ۲۸۰ نفر از نیروهای بهداشت و درمان استان به این ویروس منحوس مبتلا شدند.

وی افزود: در ارایه خدمات بیمارستانی با کمبود نیرو مواجه هستیم و از مردم خواستاریم تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها ، نیروهای بهداشت و درمان را در مسیر مبارزه با کرونا یاری کنند.

دکتر فرشیدی هشدار داد: دو هفته آینده، هفته‌های پرخطر هرمزگان از نظر شیوع و ابتلا به ویروس کرونا است و مردم باید هشدارها را کاملاً جدی گرفته و نسبت به حفظ سلامت خود و اطرافیانشان احساس مسوولیت داشته باشند.

انجام بیش از ۳۷ هزار آزمایش کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون بیش از ۳۷ هزار مورد آزمایش این ویروس در استان انجام شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: به طور میانگین از هر ۴۸ نفر در استان از یک نفر آزمایش کرونا گرفته شده است.

وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان و با انتقاد از کسانی که با رعایت نکردن نکات بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که با افزایش شمار مبتلایان، در ارائه خدمات بیمارستانی و دارویی با کمبود مواجه خواهیم شد و این یک هشدار جدی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را ۵۰۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار ۸۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال ۲۶ نفر از آنها وخیم است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.