روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29006
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 27 فروردین 1401 - 14:23 | | ارسال توسط :

روند رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش به ۶۳ درصد رسید

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: روند رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تجمع این جزیره هم اکنون به ۶۳ درصد رسیده است.
روند رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش به ۶۳ درصد رسید

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدرضا رضانیا روز شنبه اظهار داشت: هم اکنون پس از خروج مسافران میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این جزیره بهبود نسبی پیدا کرده و این رقم به حدود ۶۳ درصد رسیده و انتظار می رود کیشوندان و مسافران نسبت به رعایت شیوه نامه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به روند افزایش آمار مبتلایان به کرونا در نقاط مختلف کشور اضافه کرد: روند افزایش شیوع بیماری با توجه انجام سفر های نوروزی و رعایت نکردن شیوه نامه ها از سوی مردم قابل پیش بینی بوده و این افزایش تا ۲۰ روز آینده نیز محتمل است.

رییس مرکز توسعه توسعه سلامت جزیره کیش یادآور شد: با توجه به این پیش بینی ها تنها راهکار جلوگیری از پیک ها جدید شیوع ویروس و همچنین ممانعت از ابتلا به واریانت های BA۱ ، BA۲ و BA۳ سوش اومیکرون ، توسعه سطح واکسیناسیون علیه این یروس ضروری است.

وی افزود: با وجود اینکه هم اکنون سطح ایمنی در جزیره کیش در سطح بالایی قرار دارد اما تنها ۶۳ درصد بالای ۱۸ سال، ۸۵ درصد در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۳۰ درصد پنج تا ۱۲ سال واکسن مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

رضانیا افزود: انتظار می رود کیشوندان برای ارتقای سطح سلامت در جزیره و جلوگیری از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا جهت تزریق واسکن به مردم تجمیعی واکسیناسیون واقع در تالار شهر کیش مراجعه کنند.

وی در خصوص وضعیت بیماری در جزیره کیش نیز گفت: هم اکنون بیمار بستری در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش وجود ندارد.

تا کنون بیش از ۱۴۲ هزار دَز واکسن در این جزیره شامل ۵۹ هزار دُز در مرحله اول، ۵۳ هزار دُز در مرحله دوم و ۳۰ هزار دَز در مرحله اول تزریق شده است؛ جمعیت ساکن و بومی کیشبر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده که به علت جمعیت شناور جزیره دُزهای اول و دوم حدود   ۱۲۰ درصد (۱.۲ برابر) جمعیت تزریق شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.