روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 34695
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 26 شهریور 1401 - 13:12 | | ارسال توسط :

سید حسن نصرالله: راهپیمایی اربعین مانند یک معجزه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) در مقام خوله، دختر امام حسین(ع) در بعلبک تاکید کرد: در این مجلس این سالروز عظیم و جانسوز را گرامی می‌داریم و مصیبت شهادت امام حسین (علیه السلام) و خاندان پاکش را احیا می‌داریم.
سید حسن نصرالله: راهپیمایی اربعین مانند یک معجزه است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین درس‌های روز اربعین، ضمن یادآور شدن مواضع امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ع) در مجلس یزید، این است که مومن هر چقدر مصیبت‌ها و شرایط سخت باشد نمی‌تواند ضعیف یا تسلیم شود. حضرت زینب (س) بانویی است که عزیزانش کشته شدند و اسیری است که شهر به شهر به اسارت گرفته شده، اما در مقابل یزید می‌ایستد و  خطبه‌ای بسیار قوی علیه او ایراد می‌کند.

وی تاکید کرد: یاد حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان تا روز قیامت جاودانه است. بسیاری تلاش کردند تا یزید را از ریختن خون امام حسین (علیه‌السلام) تبرئه کنند، اما همه این تلاش‌ها ناکام ماند و این خون بر صورت یزید فریاد می‌زند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: جایی برای ذلت و پذیرش خواری نیست، بلکه بر اساس این تاریخ مملو از یقین باید به سمت آینده و وعده الهی پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق آنچه که حضرت زینب (س) فرمودند راهپیمایی اربعین در عراق است، بیست میلیون زائر یعنی بیست میلیون دل، عشق و محبت، حسین(ع) را فریاد می‌زنند.

دبیرکل حزب‌الله عنوان کرد: در تاریخ هیچ جمعیتی مانند جمعیت دلدادگان امام حسین (علیه السلام) در کربلا وجود ندارد و این امروز شبیه معجزه است. رهبران برجسته برای خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) مشرف می‌شوند اما دنیا این رویداد را نادیده می‌گیرد و این بخشی از غربت و مظلومیت است.

نصرالله تصریح کرد: مردم سخاوتمند، اهل جود و کرم و مهمان‌نواز عراق، از هر سن و گروهی در خدمت زائرین بودند و افتخار خدمت رسانی به آنها را داشتند، اما رسانه‌ها این مراسم را نادیده می‌گیرند.

وی همچنین از مردم عراق و همه مراجع به خاطر بخشندگی، میهمان نوازی، تواضع و محبتی که به زائران امام حسین(ع) ابراز می‌کنند، قدردانی و تمجید کرد.

نصرالله گفت: یک صحنه تاریخی در عراق از نظر خیل عظیم جمعیت وجود دارد که در سطح بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود. راهپیمایی اربعین در عراق که با وجود دمای بالای هوا، از نظر تعداد جمعیت بی سابقه است، مانند یک معجزه است. مراسم زیارت اربعین توسط کشورها، احزاب یا سایر طرفها تامین مالی نمی‌شود، بلکه همه آن عشق و محبت به امام حسین (ع) است. بیش از ۲۰ میلیون زائر در عراق این روزها در گرمای شدید به سمت حرم امام حسین (ع) پیاده روی می‌کنند و موکب‌ها به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، این پدیده بسیار بزرگ و عظیم است.

سید نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: حدود ۱۹۰۰ لبنانی و نزدیک به ۳۰۰۰ فلسطینی در کشتار صبرا و شتیلا به شهادت رسیدند. دشمن اسرائیلی یکی از شرکت کنندگان در کشتار صبرا و شتیلا بود، اما برخی از احزاب معروف لبنانی با همکاری دشمن اسرائیلی مسئول این کشتار بودند.
وی گفت: کشتار صبرا و شتیلا ممکن است بزرگ‌ترین و فجیع‌ترین قتل عام در تاریخ درگیری اعراب و اسرائیل و بزرگترین قتل عام طرف‌های لبنانی با همکاری دشمن صهیونیستی باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.