روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 11952
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 13 دی 1399 - 11:27 | | ارسال توسط :

شفاف سازی، برترین راهکار خروج از اما و اگرهای مدیریتی

حفظ و حراست از سرمایه های کیش و شفاف سازی رویکردها درخواست بحقی است که امام جمعه کیش در نشست امر به معروف و نهی از منکر کیش به آن اشاره کرد که با برخوردها و جبهه گیری های مختلفی روبرو شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، جزیره کیش یکی از مهترین و استراتژیک ترین جزایر خلیج فارس است که سال های طولانی است با رویکردهای مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است.

از دوران ستم شاهی که به عنوان خلوتگاه رژیم و میهمانان خارجی اش قرار داشت تا پس از دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که به عنوان منطقه آزاد تجاری، اقتصادی و گردشگری مورد توجه مسئولان قرار داشت و اظهار نظرهای مختلفی که همواره در خصوص این منطقه ارزشمند ایران اسلامی صورت گرفته است.

مناطق آزاد در دنیا به عنوان یکی از شاهراه های اقتصادی هستند که می توانند کشور را به اقتصاد جهان پیوند زده و پل ارتباطی برای عبور از موانع اقتصادی و تحریم ها باشند اگر چه در کشور ما این اتفاق به ندرت صورت گرفته که مسئولان بتوانند از این ظرفیت های بی بدیل به خوبی استفاده کنند.

جدای از اینکه از این ظرفیت ها استفاده لازم نشده سنگ اندازی ها و اظهار نظر های شتاب زده و سلیقه ای که گاه به دلیل عدم اطلاع و آگاهی افراد از مناطق آزاد، قوانین و ظرفیت هاست موجب شده که مناطق آزاد کشور در اجرایی شدن قوانین نتوانند به خوبی عمل کرده و موفقیت های لازم را کسب کنند.

تمایل به ساختن رزومه های پر و پیمان از سوی برخی از مدیرانی که مدت زمانی را در کرسی مدیریت این مناطق جای می گیرند نیز مزید بر علت شده تا پس از جلوس بر کرسی دیگر، مشکلات سرباز بزنند و موارد نادیده، به چشم بیایند و  گاه فردی از راه برسد و شجاعت بیان ناکارآمدی های دوران گذشته را به خود بدهد که صد البته هر مدیری در زمان خود کارهای خوبی هم کرده است که نمی توان منکر آن شد.

در جزیره کیش نیز از سال ۸۴ و بار روی کار آمدن دولت وقت بی ثباتی مدیریت و تغییرات کمتر از یک سال برخی مدیران موجب شد جزیره کیش بزرگترین ضربه های اقتصادی را ببیند.

با روی کارآمدن عامری به عنوان مدیرعاملی که توانست حدود سه سال بر کرسی مدیریت باقی بماند پس از مدت ها ساختمان سفید سازمان منطقه آزاد کیش رنگ نسبی ثبات مدیریتی به خود دید و پس از آن با آمدن مونسان و رویکرد متفاوت مدیریت وی شکل و رنگ مدیریت نیز تغییر کرد.

در دوران عامری شاهد واگذاری بسیاری از زمین های کیش به اقشار مختلف بودیم که این اتفاق در دوران مدیریت مونسان از واگذاری های فردی و شخصی به انبوه سازی تغییر کرد.

کسی منکر فعالیت های دوره مدیریت علی اصغر مونسان در بازپس گیری زمین های گل شرق یا ساخت پارک شهر و چند پارک دیگر در مناطق مختلف جزیره، ساخت باغ راه یا تصفیه خانه نیست همچنین نیروگاه دوم برق اگر چه به بخش خصوصی واگذار شده و هنوز هم نتوانسته است به طور کامل وارد مدار فعالیت های رسمی شود و البته این مسئله دلایل ویژه ای دارد که مسئولان و متولیان امر باید به آن رسیدگی کنند نیست.

اما در همین دوران نیز بسیاری از طرح های واگذاری که امروز صحبت از آن ها می شود عقیم ماند و آثار آن همچنان برای کیشوندان هزینه بردار شده است مانند ساخت مخزن بزرگ آب که بی حاصل باقی مانده و با هزینه های تعمیرات بالایی که به سازمان و بیت المال تحمیل کرده است یکی از طرح هایی است که در دوران مونسان به آن می بالیدند و یا همین داستان فرودگاه که بارها و بارها برای اتمام آن قرار دادهایی بسته شد اما پس از مدتی پیمانکاران تغییر کردند و طول کشیدن انجام این فعالیت هزینه های بسیاری را برای نگهداری آن به کیش تحمیل کرد.

تطویل باند فرودگاه، مخازن سوخت فرودگاهی، ساخت اسکله ۳۵ هزارتنی که لایروبی آن هنوز هم انجام نشده و به عنوان یک افتخار در دوران مونسان مطرح است و هنوز هم به سرانجام نرسیده نیز از جمله مواردی است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در همین راستا در رسانه های مختلف بحث هایی صورت گرفته است که برخی از آن ها در این گزارش اشاره می شود.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.