روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4467
  پرینتخانه » ایران تاریخ انتشار : 29 تیر 1399 - 10:54 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو مطرح کرد؛

ضعف توسعه آموزشی و پژوهشی منطقه آزاد ماکو در مقایسه با سایر مناطق آزاد

رئیس دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در توسعه آموزشی و پژوهشی نسبت به سایر مناطق آزاد عقب ماندگی دارد.
ضعف توسعه آموزشی و پژوهشی منطقه آزاد ماکو در مقایسه با سایر مناطق آزاد

 رئیس دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در توسعه آموزشی و پژوهشی نسبت به سایر مناطق آزاد عقب ماندگی دارد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، سعید مرادی اظهار کرد: اقدامات برای تاسیس رشته های پزشکی، پیراپزشکی در واحد بین المللی منطقه آزاد ماکو درحال انجام است که امید داریم تا حدودی بدین وسیله محرومیت را از چهره منطقه پاک کنیم.

وی نبود رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در منطقه ازاد ماکو را یک کاستی بزرگ در منطقه یاد کرد و گفت: دانشگاه آزاد ماکو با وجود افت شدید دانشجو و عدم اختصاص یک ریالی از بودحه دولتی، امروز نیاز به حضور بیش از بیش خیرین در عرصه های علمی و پژوهشی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو، بکار گیری و راه اندازی رشته های علوم پزشکی را در این برهه از زمان نیاز کشور یاد کرد و گفت: راه اندازی این رشته ها در دانشگاه ماکو خواهد توانست از خروج ارز جلوگیری کرده و تثبیت دانشجو در کشور را رقم بزند.

مرادی در ادامه با تاکید براینکه، متاسفانه برای تاسیس آزمایشگاههای تکمیلی برای راه اندازی رشته های پیراپزشکی در این دانشگاه همانند، پراتیک، نیاز به اعتباری بیش از ۱.۵میلیارد تومان هستیم ، افزود: با قیمت فعلی تجهیزات و کمبود بودجه به حمایت سازمانها، نهادها و خیرین منطقه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه، از دانشگاه باید به عنوان موتور پیشران توسعه همه جانبه بهره جست، افزود: جذب دانشجو از کشورهای همسایه برای تحقق وجهه بین المللی بودن واحد و ایفای نقش در توسعه پایدار و متوازن منطقه آزاد ماکو را از جمله مزیتهای راه اندازی این رشته ها است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو، باید جایگاه دانشگاه به عنوان نقطه اتصال کشور به علوم جهانی تدوین و تبیین شود افزود: توان امروز دانشجویان ایرانی باید در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد و نه در خارج از کشور به هدر برود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.