روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20724
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 شهریور 1400 - 12:24 | | ارسال توسط :

مرد ۸۸ ساله پنجاهمین فوتی ناشی از کرونا در کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با فوت مرد ۸۸ساله تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی در کیش به پنجاه نفر رسید.
مرد ۸۸ ساله پنجاهمین فوتی ناشی از کرونا در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، دکتر رضانیا، گفت: مرد ۸۸ساله، با علائم تب و لرز، تنگی تنفس، سرفه بدون بیماری زمینه‌ای و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تاکنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به پنجاه نفر رسید.

دکتر رضانیا گفت:با توجه به احتمال افزایش ریسک عوارض و خطر مرگ‌ومیر در سالمندان، خودمراقبتی سالمندان یکی از بهترین راهکار‌ها برای مقابله با کرونا است و رعایت برخی توصیه‌ها برای مراقبت بیشتر در این شرایط ضروری است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: در صورتی که علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس داریم، حتی المقدور خود را قرنطینه و از دید و بازدید با افراد مسن خودداری کنیم.

وی افزود: در صورتی که علایم تنفسی داریم و سالمند در منزل داریم حتما از او بیشتر از ۲ متر فاصله بگیریم، از ماسک استفاده کنیم و حتی الامکان اتاق او را جدا کنیم.

وی با تاکید بر خودداری از برگزاری دورهمی‌ها تا عادی شدن شرایط، گفت: از دست دادن و رو بوسی کردن و در آغوش گرفتن افراد مسن پرهیز کنیم. همچنین کماکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.