روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 7873
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, مرکز بهداشت تاریخ انتشار : 07 مهر 1399 - 8:13 | | ارسال توسط :
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش؛

معدوم سازی بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در شش ماهه گذشته هزار و پانصد و دو کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در کیش معدوم شد.
معدوم سازی بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در شش ماهه گذشته هزار و پانصد و دو کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در کیش معدوم شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر رضانیا گفت: از آغاز افزایش نظارت‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا تا کنون، ۳۲مرکز تهیه، توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن  متخلف پلمپ شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۹ مرکز تهیه، توزیع مواد غذایی و مکان عمومی متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

دکتر رضانیا با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال، چهارده هزار و ۲۰مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده، افزود: از این تعداد شش هزار و ۱۵۲مورد بازرسی مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،هفت هزار و ۸۶۸ مورد بازدید از اماکن عمومی و پانصد و ۵۵ مورد بازرسی از اماکن آرایشی و بهداشتی انجام شده است.

دکتر رضانیا افزود: در ماه مبارک رمضان نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر زولبیا بامیه فروشی‌ها، حلیم و آش فروشی‌ها هم بازدید های مستمر انجام شد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان و محرم نظارت بر مساجد به ویژه در شب‌های قدر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) انجام شد.

دکتر رضانیا گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش هم در زمان برگزاری امتحانات و همچنین برگزاری آزمون سراسری کنکور با حضور کارشناسان این مرکز بر رعایت اصول بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری نظارت شد.

وی افزود: ۱۴۴مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی ،۵۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،۱۲۴ مورد نمونه برداری از نان برای بررسی وجود جوش شیرین ،تعداد ۱۳۱۴مورد کلر سنجی ،۲۶۵۹ مورد صدور کارت های تندرستی و بررسی ۴۲۸۴ مورد مواد غذایی از نظر مقدار دما،شوری و روغن موجود با تجهیزات سیار و آموزش به متصدیان و شاغلین صنوف مختلف در خصوص شیوه نامه های بهداشتی از عملکرد قابل قبول بهداشت محیط کیش بوده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : خبرگزاري صداوسيما مركز كيش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.