روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 24287
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 13 آذر 1400 - 13:07 | | ارسال توسط :

میانگین تزریق دُز دوم واکسن در کیش حدود ۲ برابر کشور است

مسوول کمیته واکسیناسیون کیش گفت: این جزیره با ۹۰ درصد، حدود ۲ برابر میانگین کشوری دُز دوم واکسن کرونا را بین جامعه هدف تزریق کرده است.
میانگین تزریق دُز دوم واکسن در کیش حدود ۲ برابر کشور است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مریم ستاریان اظهار داشت: تا کنون حدود ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده که شامل ۵۴ هزار و ۹۴۹ دُز در مرحله اول، ۴۵ هزار و ۳۱۳ دُز در مرحله دوم و ۵۴۰ دُز در مرحله سوم است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مرکز توسعه سلامت جزیره جامعه هدف واجد شرایط دریافت واکسن در این جزیره را حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی کرده بود که با این حساب بیش از ۹۰ درصد این افراد تا ۲ دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

مسوول کمیته واکسیناسیون کیش یادآور شد: این میزان حدود ۲ برابر میانگین ۵۰ درصد تزریق دُز دوم در کشور بوده که نشان از پوشش حداکثری این فرآورده دارویی بین کیشوندان است.

وی افزود: میزان تزریق دُز اول در این جزیره به حدود ۱۱۰ درصد از جمعیت هدف رسیده که علت آن وجود جمعیت شناور کیش است و مرکز توسعه سلامت جزیره به منظور پوشش حداکثری ساکنان جزیره کماکان تزریق مرحله اول، دوم و سوم را ادامه می دهد.

ستاریان با اشاره به اینکه واکسیناسیون تنها راه مقابله با ویروس کرونا نیست گفت: با توجه به شناسایی سویه های جدید این ویروس از جمله اومیکرون مردم برای در امان بودن از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: تنها تزریق دُز اول باعث ایمنی در جامعه نمی شود و علاوه بر آن برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس تمام افراد جامعه حتی آنانی که هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

تاکنون در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰۰  بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.