روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46874
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 30 آذر 1402 - 16:04 | | ارسال توسط :

نخستین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشی خط «شهدای غواص» در کیش برگزار می‌شود

دبیر جشنواره خوشنویسی دومین کنگره ملی شهدای غواص از برگزاری نخستین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشی خط در قالب این جشنواره خبر داد و گفت: محوریت جشنواره «شهدای غواص» است و تمامی آثار با موضوعات شهادت، مقاومت، ایثار، وطن و صلح پذیرفته می‌شود.
نخستین جشنواره ملی خوشنویسی و نقاشی خط «شهدای غواص» در کیش برگزار می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«علی شربیانی» روز پنجشنبه در رابطه با اهداف این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره ملی برای تولید و جمع‌آوری آثار فاخر با محوریت شهدای مظلوم غواص و در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه آثار ارسال شده در قالب خوشنویسی و نقاشی خط با محوریت «شهدای غواص» قابل پذیرش است، افزود: استفاده از تکنیک‌های مختلف خوشنویسی به صورت اجرای دستی در این جشنواره بلامانع است.

دبیر جشنواره خوشنویسی دومین کنگره ملی شهدای غواص با تاکید بر اینکه آثار ابتدا به صورت فایل «جی پی جی» ارسال و پس از انتخاب آن، ارسال اصل اثر الزامی است، اضافه کرد: استفاده از هرگونه لوگو یا واتر مارک ممنوع است؛ همچنین هر متقاضی می‌تواند حداکثر سه اثر جهت شرکت در جشنواره ارسال کند.

وی با اعلام اینکه علاقه‌مندان تا پنجم دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به آدرس WWW.MABARESHGH-KISH.IR ارسال کنند، بیان کرد: تا ۱۵ دی ماه برگزیدگان نهایی اعلام خواهد شد.

«شربیانی» در رابطه با جوایز این جشنواره نیز گفت: به نفرات برگزیده تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ هشتاد میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی و اثر قابل تقدیر نیز لوح تقدیر به همراه مبلغ شصت میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه «محسن خوشنویسان»، «رضا زدوار» و «عارف براتی» داوران این جشنواره خواهند بود، گفت: تمام داوران از هنرمندان برجسته کشوری در این حوزه هستند.

آئین اختتامیه‌ جشنواره ادبی کنگره ملی شهدای غواص با عنوان «معبر عشق» با حضور نفرات برتر هر بخش، نوزدهم دی ماه در جزیره‌ی کیش برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت ثبت‌نام و بارگذاری آثار، به آدرس تارنمای www.mabareshg_kish.ir مراجعه یا با دبیرخانه این کنگره به شماره ۰۹۳۴۷۶۸۷۷۷۲ تماس حاصل کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.