روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 43025
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 مرداد 1402 - 10:39 | | ارسال توسط :
مقام صنفی:

نهضت ملی مسکن به بخش تعاون و مشارکت های مردمی واگذار شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: بخش تعاون این ظرفیت را دارد تا در قالب مشارکت مردمی نهضت ملی مسکن را اجرایی کند.
نهضت ملی مسکن به بخش تعاون و مشارکت های مردمی واگذار شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«خشایار باقرپور» روز یکشنبه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: تعاونی ها با استفاده از ظرفیت های خود مردم با جذب سرمایه های خرید، پیش خرید مصالح و تجهیزات و ایجاد ارزش افزوده ساختمانی، در تعامل با یکدیگر طرح نهضت ملی مسکن را عملیاتی کنند.

وی افزود: دولت باید با سیاستگذاری، نظارت عالی و سیاست های تشویقی و حمایتی، محرکی برای بخش تعاون باشد.

این مقام صنفی با اشاره به ورود فناوری های جدید به صنعت ساختمان، گفت: تولیدات شرکت های دانش بنیان در صنعت ساختمان چرخه تولید را به حرکت در آورده و منجر به تحریک بازار مسکن تحرک می شود.

وی ادامه داد: فعالان و سازندگان ساختمان وقتی محصولات جدید را می بینند، برای استفاده از دانش های جدید تحریک شده و با استفاده از این فناوری های دانش بنیان، چرخه تولید به سرعت پیش می رود.

باقرپور اضافه کرد: وقتی تولید در بازار ارتقا یابد، شاهد رونق ساخت و سازها می شویم که با افزایش سرعت در مسکن، ابزار برای کنترل قیمت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در صنعت ساختمان باید شوک ایجاد شود، گفت: بازار عرضه در مسکن تحریک شده و تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با بیان اینکه در گذشته به بخش تعاون در حوزه مسکن کم توجهی شده است، یادآور شد: طبق سند توسعه تعاون مصوب سال ۱۳۹۲ قرار بود ۵٠ درصد ساخت مسکن توسط تعاونی ها انجام شود و باید به اسناد بالادستی توجه می شد، این در حالی است که بخشی از مسکن از طرح مسکن مهر همچنان باقی مانده است.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم نیز برای نهضت ملی مسکن بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه ای امضا شده است تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی ها ساخته شود که اکنون مرحله اجرایی ساخت شروع شده است.

باقرپور عنوان کرد: برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن همه بخش ها باید فعال شوند، این در حالیست که بانک ها زیر ۳۰ درصد تسهیلات پرداخت کرده اند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.